Birkaç başlangıç motoru önerisinde bulunmanın bir sakıncası olmaz sanıyorum. Göreceli bir durum olmakla birlikte aşağıdaki motorlar, özellikle ikinci elleri başlangıç için alınabilecek tipte motorlar.
Kawasaki Ninja 250: Kolaylıkla başlangıç motorlarının favorisi olabilecek tipte bir motor. Sportbike görüntüsü var fakat gazı açtığınızda da size kaza yaptırmayacak tipte bir motosiklet duruyor önümüzde. Bu motor, 7.000 RPM - 10.000 RPM devirleri arasında ciddi bir güç bandına sahiptir. Acemiliği attığınızda bu güç bandından keyif almaya başlayacaksınız. Yeni Ninja 250'ler kısmen hesaplı ve iyi kalitede üretiliyor. Su soğutmalı ve, enjeksiyonlu, ayrıca ABS fren seçeneği sunan Kawasaki Ninja 250SL'nin 2017 satış fiyatı 3.900 Euro civarında.
Yamaha WR 250 R: Ortalama sele yüksekliğine sahip bir dual-sport olan WR250 , 250 CC tek silindirli motora sahip. Diğerleri kadar hızlı değil ama hatayı affeden başlangıç motosikletleri arasında sayılabilir. Yol tipi lastik ve aksesuarlarla donatabilir ve uzun yolda da rahatlıkla binebilirsiniz. İkinci eli az bulunuyor. Kros motor ve kısmen enduro meraklılarını uzun süre idare edebilecek tipte bir motosiklet.
Yamaha YZF-R125 ABS : Yamaha'nın R serisi daha yüksek motor hacmine sahip motosikletleriyle aynı teknoloji kullanılarak üretilmiş. (Yamaha'nın deyimiyle) Sıvı soğutmalı motor ve ABS fren sistemine sahip. 125 cc motor, LCD göstergesi işlevsel, enjeksiyonlu yakıt sistemi motosikletin bazı özellikleri.
Honda CBR 125R : Ortalama bacak uzunluğu olan sürücüler için uygun bir motordur. Ağırlığı düşüktür. Kullanımı kolaydır. Bu nedenle rahatlıkla başlangıç motorları arasında sayabileceğimiz tipte bir motosiklettir.
KTM Duke 250 ABS : Bu motosiklet, naked sevenler için hem görünüm olarak tatmin edici hem de performans olarak bir çok rakibini geride bırakacak bir performans sunuyor. Başlangıç motoru olarak ideal motorlardan biri.
Yamaha YBR 125 : Çok kullanılan bir motosiklet olması YBR'ye hem ikinci el alım satımında kolaylık sağlıyor hem de her yerde yedek parçalarının bulunması ve hangi motor ustasına gitseniz tamirinin yapılıyor olması sayısız avantajı beraberinde getiriyor. Başlangıç motoru olarak rahatlıkla seçilebilecek motosikletden.
Yukarıda saydığımız motorlardan farklı olarak; Çin malı motorlarla ilgili internette çok çeşitli yorumlar görmek mümkün. Bu motorları da başka bir yazımızda inceleyeceğiz.
Elbette daha ucuz motosikletlerle de motosiklet dünyasına adım atabilirsiniz. Bu tamamen sürücünün bu işe ayırdığı bütçesi ve tercihleri ile alakalıdır. Daha az problem yaşamak için yukarıdaki motorlardan biriyle, mümkünse 125'lik olanlarıyla başlayıp kademe kademe silindir hacmi ve ağırlığı yüksek motorlara geçmek akıllıcadır.
Hatta ve hatta şunu da rahatlıkla söyleyebiliriz ki, en iyi başlangıç motoru Scooter'dır. Yeni başlayan biri için dertsiz, tasasız, gaza bas yürü, frene bas dur şeklinde bir motosiklet, debriyajı ve vitesi olan daha karmaşık bir motosiklete göre çok daha avantajlıdır. Bu şekilde yola ve sürüşe odaklanmak daha kolay olacaktır.
Şunu da bilmelisiniz ki etrafınızda yıllardır motosiklet kullanan ve sonunda rahatlığı nedeniyle scooter'da karar kılan sayısız motosikletçi olduğu da bir gerçektir.
Kaskınız başınızda, rüzgarınız arkanızda olsun.
Honda CBR250R : CBR250R, Honda'nın Kawasaki Ninja 250'ye cevabıdır. benzer detaylar içerir ve fiyatı da Ninja'ya yakındır (ikinci elini bulmak biraz zor) Görünüm olarak oldukça yakışıklı olan CBR250R'da iyi bir başlangıç motoru olabilecek motosikletler arasında.Tek silindir sıvı soğutmalı motora sahip. DOHC tipi motoruyla, tork ağırlıklı geliştirilmiş bir motosiklettir. Honda, bu motoru üretirken yüksek yakıt ekonomisi hedeflemiştir. Enjeksiyon sistemi, harici filtre sistemi gibi sistemler mevcut.
Yamaha WR 250 R: Ortalama sele yüksekliğine sahip bir dual-sport olan WR250 , 250 CC tek silindirli motora sahip. Diğerleri kadar hızlı değil ama hatayı affeden başlangıç motosikletleri arasında sayılabilir. Yol tipi lastik ve aksesuarlarla donatabilir ve uzun yolda da rahatlıkla binebilirsiniz. İkinci eli az bulunuyor. Kros motor ve kısmen enduro meraklılarını uzun süre idare edebilecek tipte bir motosiklet.
Yamaha YZF-R125 ABS : Yamaha'nın R serisi daha yüksek motor hacmine sahip motosikletleriyle aynı teknoloji kullanılarak üretilmiş. (Yamaha'nın deyimiyle) Sıvı soğutmalı motor ve ABS fren sistemine sahip. 125 cc motor, LCD göstergesi işlevsel, enjeksiyonlu yakıt sistemi motosikletin bazı özellikleri.
Honda CBR 125R : Ortalama bacak uzunluğu olan sürücüler için uygun bir motordur. Ağırlığı düşüktür. Kullanımı kolaydır. Bu nedenle rahatlıkla başlangıç motorları arasında sayabileceğimiz tipte bir motosiklettir.
KTM Duke 250 ABS : Bu motosiklet, naked sevenler için hem görünüm olarak tatmin edici hem de performans olarak bir çok rakibini geride bırakacak bir performans sunuyor. Başlangıç motoru olarak ideal motorlardan biri.
Yamaha YBR 125 : Çok kullanılan bir motosiklet olması YBR'ye hem ikinci el alım satımında kolaylık sağlıyor hem de her yerde yedek parçalarının bulunması ve hangi motor ustasına gitseniz tamirinin yapılıyor olması sayısız avantajı beraberinde getiriyor. Başlangıç motoru olarak rahatlıkla seçilebilecek motosikletden.
Yukarıda saydığımız motorlardan farklı olarak; Çin malı motorlarla ilgili internette çok çeşitli yorumlar görmek mümkün. Bu motorları da başka bir yazımızda inceleyeceğiz.
Elbette daha ucuz motosikletlerle de motosiklet dünyasına adım atabilirsiniz. Bu tamamen sürücünün bu işe ayırdığı bütçesi ve tercihleri ile alakalıdır. Daha az problem yaşamak için yukarıdaki motorlardan biriyle, mümkünse 125'lik olanlarıyla başlayıp kademe kademe silindir hacmi ve ağırlığı yüksek motorlara geçmek akıllıcadır.
Hatta ve hatta şunu da rahatlıkla söyleyebiliriz ki, en iyi başlangıç motoru Scooter'dır. Yeni başlayan biri için dertsiz, tasasız, gaza bas yürü, frene bas dur şeklinde bir motosiklet, debriyajı ve vitesi olan daha karmaşık bir motosiklete göre çok daha avantajlıdır. Bu şekilde yola ve sürüşe odaklanmak daha kolay olacaktır.
Şunu da bilmelisiniz ki etrafınızda yıllardır motosiklet kullanan ve sonunda rahatlığı nedeniyle scooter'da karar kılan sayısız motosikletçi olduğu da bir gerçektir.
Kaskınız başınızda, rüzgarınız arkanızda olsun.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder