E-fatura ya da diğer bir adı ile elektronik fatura, bir müşteriyi posta yolu ile değil de, çevrimiçi olarak faturalandırma işlemidir. Müşteri, faturasını e-posta ya da güvenli bir portal aracılığıyla alır. Genel olarak, e-fatura kullanan işletmeler, müşterilere faturalarını çevrimiçi ödeme imkanı da verir.
E-faturalandırma kullanmak istiyorsanız bir kağıt faturaya ekleyeceğiniz bilgilerin aynısını e-faturalarına da eklemeniz gerektiğini unutmamalısınız. Geleneksel kağıt faturalar gibi, e-faturalar da bir müşterinin satın almasıyla ilgili önemli bilgileri barındırmaktadır. Bu bilgiler şunlardır;
İşlem tarih
Müşteri ve satıcı bilgileri
Satın alınan mal ya da hizmetler
Alacak miktarı
Son ödeme tarihi
Vergiler
Kabul edilebilir ödeme yöntemleri
Erken ödeme indirimi (varsa)
Fatura numarası
E-faturanın Avantajları Nelerdir?
Elektronik faturanın avantajlarından bazıları şunlardır;
Kolaylık: Müşterilerinize fatura keserken mürekkep, kağıt, zarf ya da pul gibi şeyler için endişelenmenize gerek yok. Bunun yerine, faturayı elektronik olarak oluşturmanız ve göndermeniz yeterlidir.
Otomasyon: E-faturayı nasıl takip ettiğinize bağlı olarak, yinelenen faturaları olan müşteriler için süreci otomatikleştirebilirsiniz. Bu şekilde, faturayı oluşturmayı ve göndermeyi hatırlama konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.
Zaman tasarrufu: Tüm işlemleri tek tık ile yapabileceğiniz için zamandan tasarruf sağlarsınız.
Daha hızlı ödeme: Elektronik faturalama yoluyla müşteri ödemelerini hızlandırabilir. Müşteriler, özellikle çevrimiçi ödeme yapabiliyorlarsa, dijital bir fatura alır almaz ödemelerini yapabilirler.
Dijital kağıt arşivi: Müşterilere elektronik fatura göndermek, kayıtları daha iyi saklayabilmeniz için yerleşik bir arşiv sağlar.
Temassız teslimat: Müşterileriniz faturalarını herhangi bir kişi veya kağıtla etkileşim kurmak zorunda kalmadan teslim almış olur.
E-fatura Nasıl Kesilir?
İlk olarak fatura kesmek için https://ebelge.gib.gov.tr sistemine giriş yapmanız gerekmektedir. Sisteme girebilmek için Vergi dairesi kullanıcı adı ve şifresini almalısınız. Bu bilgileri şirket kurarken vergi dairesinden alabilirisiniz.
Siteye giriş yaptıktan sonra “e-Belge Portal Uygulamalarına Giriş” sekmesine tıklayarak fatura işlemleri sayfasına girin.
Modül seçim ekranından “e-arşiv Portal” seçeneğini seçin. sisteme ilk defa giriş yapmışsanız bilgilerinizi kontrol edin.
Ekranın sol kısmında yer alan “Belge İşlemleri” kısmına tıklayın ve “5000/30000 TL Fatura Oluştur” seçeneğine girin.
Fatura bilgileri, alıcı bilgileri, mal ve hizmet bilgileri kısmını detayları ile doğru bir şekilde doldurun. toplam kısmını ve vergi kısımlarını doğru eklediğinizden emin olun.
“Oluştur” butonuna tıkladıktan sonra faturanız taslaklara kaydedilir.
Taslaklar kısmına girdikten sonra “Görüntüle” kısmından faturanızı kontrol edin. Eksikler varsa tamamlayın.
Faturanızı onaylamak için “GİB İmza” butonuna basmanız gerekmektedir. Cep telefonunuza gelen şifreyi ekranda açılan kısma yazın. Şifreyi yazdıktan sonra “Onay” ekranı gelir.
“Onay” ekranını gördükten sonra faturanızı bilgisayarınıza indirebilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder