Ateşleme bobini arızası nasıl anlaşılır? Ateşleme bobini arıza belirtileri nelerdir? Ateşleme bobini arızalanırsa ne olur?....
Aracınızında tekleme, silkeleme ve stop etme sorunları yaşıyorsanız bu durum arızalı bir ateşleme bobininden kaynaklanıyor olabilir. Ateşleme bobini jeneratörden güç alır ve bujilere aktarır. Bu yakıtı ateşler ve aracınızı çalıştırır. Arızanın boyutu, ateşleme bobinlerinden hangisinin başarısız olduğuna bağlı olarak değişir.
Backfire (Geri Tepme)
Aracınız geri tepme yapıyorsa, bu bir ateşleme bobini arızasının erken belirtilerini gösterebilir. Bu durum, kullanılmayan yakıt, egzoz sisteminden atıldığında ortaya çıkar. Eğer sorunu çözmezseniz egzozunuzda ciddi hasarlar yaratabilir ve gereksiz ve masraflı tamirlere neden olabilirsiniz. Egzozunuz siyah bir duman yayabilir ve hatta benzin kokusunu bile algılayabilirsiniz.
Çalıştırma Problemleri
Aracınızı soğuk havalarda çalıştırmada sorun yaşıyorsanız ateşleme bobinlerinden biri arızalanmış olabilir. Bujilerde kıvılcım olup olmadığını kontrol etmek için kablolara basit bir test uygulayabilirsiniz. Sırasıyla ateşleme bobininin soketini çıkararak, motorun tepkisine bakınız. Soketi çıkardığınızda motor sarsıntı-titreşim yapıyorsa, o ateşleme bobini sağlamdır. Soketi çıkardığınızda motorun çalışmasında hiçbir değişiklik hiçbir titreşim olmuyorsa, ateşleme bobini ya da buji arızalıdır. Emin olmak için bujiyi kontrol edin, buji sağlamsa ateşleme bobini bozuktur.
Yakıt Tüketiminde Artış
Aracınız fazla yakıt tüketmeye başladıysa bu da bir ateşleme bobini arızası belirtisi olabilir. Bujilere daha az güç gönderildiğinde, ECU bunu telafi etmek için daha fazla yakıt gönderecektir.
Motorda Tekleme & Silkeleme
Ateşleme bobinleri arızalandığında motor düzensiz çalışmaya başlar. Motorda düzenli olarak tekleme problemleri ile karşılaşırsınız. Ani hızlanmalarda silkeleme problemleri ile karşılaşabilirsiniz. Ayrıca, rölantide devir düşüklüğü ve titreme sorunları yaşarsınız.
Stop Etme
Ateşleme bobini arızası yaşadığınızda bujilere düzensiz kıvılcımlar gönderilir. Bu durum motorun stop etmesi ile sonuçlanabilir.
Kablo Arızaları
Aşınmış bujiler, ateşleme bobinlerini daha fazla zorlar. Kabloların durumunu iyi tutmak, ateşleme bobini arızalarını azaltabilir. Bazı basit düzenli bakımlar, uzun vadede size kazandırabilir.
Ateşleme Bobini Tamiri Mümkün mü?
Ateşleme bobini arızalandığında tamir edilmez ve yenisiyle değiştirilir. Eğer aracınızda bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, hangi ateşleme bobini arızalıysa sadece onu değiştirirsiniz. Eski tip tek ateşleme bobinli sistem varsa, bunun değişmesi gerekir.
Ateşleme bobininin soket uçları doğru tespit edilmelidir. Modellere göre farklılık gösterdiği için uçların artı, eksi ve sinyal ucu olup olmadığını kendi aracınıza göre tespit etmelisiniz. Yine aynı şekilde bobin direncini kendi aracınıza göre ayarlamalısınız.
Motor tekleme arızası ve ateşleme bobini arızası, diyagnostik test cihazıyla kontrol edildiğinde P0300-P0301-P0302-P0303-P0304 arıza kodları okunabilir.
Backfire (Geri Tepme)
Aracınız geri tepme yapıyorsa, bu bir ateşleme bobini arızasının erken belirtilerini gösterebilir. Bu durum, kullanılmayan yakıt, egzoz sisteminden atıldığında ortaya çıkar. Eğer sorunu çözmezseniz egzozunuzda ciddi hasarlar yaratabilir ve gereksiz ve masraflı tamirlere neden olabilirsiniz. Egzozunuz siyah bir duman yayabilir ve hatta benzin kokusunu bile algılayabilirsiniz.
Çalıştırma Problemleri
Aracınızı soğuk havalarda çalıştırmada sorun yaşıyorsanız ateşleme bobinlerinden biri arızalanmış olabilir. Bujilerde kıvılcım olup olmadığını kontrol etmek için kablolara basit bir test uygulayabilirsiniz. Sırasıyla ateşleme bobininin soketini çıkararak, motorun tepkisine bakınız. Soketi çıkardığınızda motor sarsıntı-titreşim yapıyorsa, o ateşleme bobini sağlamdır. Soketi çıkardığınızda motorun çalışmasında hiçbir değişiklik hiçbir titreşim olmuyorsa, ateşleme bobini ya da buji arızalıdır. Emin olmak için bujiyi kontrol edin, buji sağlamsa ateşleme bobini bozuktur.
Yakıt Tüketiminde Artış
Aracınız fazla yakıt tüketmeye başladıysa bu da bir ateşleme bobini arızası belirtisi olabilir. Bujilere daha az güç gönderildiğinde, ECU bunu telafi etmek için daha fazla yakıt gönderecektir.
Motorda Tekleme & Silkeleme
Ateşleme bobinleri arızalandığında motor düzensiz çalışmaya başlar. Motorda düzenli olarak tekleme problemleri ile karşılaşırsınız. Ani hızlanmalarda silkeleme problemleri ile karşılaşabilirsiniz. Ayrıca, rölantide devir düşüklüğü ve titreme sorunları yaşarsınız.
Stop Etme
Ateşleme bobini arızası yaşadığınızda bujilere düzensiz kıvılcımlar gönderilir. Bu durum motorun stop etmesi ile sonuçlanabilir.
Kablo Arızaları
Aşınmış bujiler, ateşleme bobinlerini daha fazla zorlar. Kabloların durumunu iyi tutmak, ateşleme bobini arızalarını azaltabilir. Bazı basit düzenli bakımlar, uzun vadede size kazandırabilir.
Ateşleme Bobini Tamiri Mümkün mü?
Ateşleme bobini arızalandığında tamir edilmez ve yenisiyle değiştirilir. Eğer aracınızda bağımsız elektronik ateşleme sistemi varsa, hangi ateşleme bobini arızalıysa sadece onu değiştirirsiniz. Eski tip tek ateşleme bobinli sistem varsa, bunun değişmesi gerekir.
Ateşleme bobininin soket uçları doğru tespit edilmelidir. Modellere göre farklılık gösterdiği için uçların artı, eksi ve sinyal ucu olup olmadığını kendi aracınıza göre tespit etmelisiniz. Yine aynı şekilde bobin direncini kendi aracınıza göre ayarlamalısınız.
Motor tekleme arızası ve ateşleme bobini arızası, diyagnostik test cihazıyla kontrol edildiğinde P0300-P0301-P0302-P0303-P0304 arıza kodları okunabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder