Triger Kayışı
‘’Triger kayışı ne zaman değiştirilir?’’ ve ‘’Benim aracımda tiriger kayışı olup olmadığını nasıl anlarım?’’ sorusu bize en çok gelşen sorulardan. Bu nedenle Triger kayışı nedir?, ne işe yarar?, ne zaman değiştirilir?, triger kayışı koparsa ne olur? gibi en çok merak edilen soruların cevabını bu içeriğimizde bulabilirsiniz.
Triger Kayışı nedir?
Triger kayışı, motor eksantrik milini çalıştırır. Bu kayışa ‘’Zamanlama Kayışı’’da denir. Çünkü ana işi, pistonların yukarı-aşağı hareketi ile vananın açılması ve kapanmasını tam olarak zamanlamaktır.
Triger Kayışının ne Zaman Değiştirilmesi Gerekiyor?
Bundan 15-20 sene önce tamirciler her 100.000 km'de bir triger kayışını değiştirilmesi gerektiğini söylerlerdi. 20 yıl önce bu durum söz konusu olsa da, bugünlerde her marka, model ve motorun farklı gereksinimleri olduğu için aracın marka model ve motor özelliklerine göre hareket etmeniz gerekmektedir. Triger kayışı değişimi, çoğu sürücülerin uğraşması gereken yüksek fiyatlı bakım ürünlerinden biridir.
Modern motor üreticilerinde, triger kayışının, aracın motor özelliklerine bağlı olarak, her 40.000 ila 150.000 kilometre arasında değiştirilmesini öneriyorlar. Önerilen aralığı aracınızın bakım kitapçığında bulabilirsiniz. Yada yetkili servisi arayıp sorabilirsiniz. Aracınızı fazla kullanmayıp az kilometre yapıyorsanız aracın yaşına göre değişim yapmanız gerekmektedir. Triger kayışları zamanla çatlayıp bozulabilir veya uzayabilirler. Bu duumda aracınız için istenmeyen sonuçlar doğurabilir.
Triger Kayışı Önerilen Değişim Aralığını Geçebilir mi?
Evet, bazı durumlarda geçebilir. Daha önce triger kayışı hiç değişmemiş olan bir çok araca rastlanmaktadır. 200.000 km’ye kadar hiç değişmeyen triger kayışları olduğu kadar 40.000 km önce kırılan, kopan bir çok triger kayışıda olmuştur.
Genellikle, erken zamanlama kayış arızasısızıntı yapan su pompalarından, yanlış gerginlikten ve motor yağı içinde bir zamanlama kayışı emildiğinde oluşur.
Triger Kayışının İyi Durumda Olup Olmadığını Nasıl Anlayabilirsiniz?
-Bir zamanlama kayışı durumu kontrol edilebilir mi?
Cevap : Evet.
Kaputun altındaki triger kayışını görebilir mi?
cevap : Hayır
Triger kayışı genellikle plastik veya metal kapaklarla kaplıdır. Tamirciniz kapaklardan birini kaldırabilir ve triger kayışınızın durumunu görsel olarak değerlendirebilir.
Örneğin, aşağıdaki fotoğraftaki triger kayışı 52.000 km’de ki bir araca ait. İyi bir şekilde ve bir süre daha değişim gerekmeden kullanımına devam edilebilir.
İyi durumda olan Triger Kayışı
Aşağıdaki fotoğraftaki triger kayışı ise 150.000 km’de ki bir araca ait. Üzerinde oluşan çatlakları görüyorsanuz. Böyle bir durumdaki triger kayışının değişiminin yapılması gerekmektedir.
Değişmesi gereken triger kayışı
Triger Kayışı Değişimi Ne Kadar?
Bu aracınızın motoruna bağlı bir durumdur. Her marka modelin parka fiyatlandırması farklıdır. .4 silindirli bir motorda triger kayışı değişimi 350-1500 TL arasında değişebilir, ayrıca su pompasını ve diğer donanımı değiştirmek isterseniz biraz daha fazla ücret alınabilir. Su pompaları zamanla aşınır, bu yüzden su pompasını kayışla birlikte değiştirmek mantıklı olabilir.
Tüm Araçlarda Triger Kayışı Var mı?
Hayır, birçok modern otomobilde triger kayışı yerine bir zamanlama zinciri vardır. Zamanlama zinciri bakım gerektirmeyen bir parçadır ve nadiren değiştirilmesi gerekir.
Arabamda Zamanlama Zinciri veya Triger Kayışı Olup Olmadığını Nasıl Anlarım?
İlk önce araç bakım kitapçığınızı kontrol edebilir veya aracınızın markasına göre yetkili servisinizi arayabilirsiniz.
Triger kayışı, motor eksantrik milini çalıştırır. Bu kayışa ‘’Zamanlama Kayışı’’da denir. Çünkü ana işi, pistonların yukarı-aşağı hareketi ile vananın açılması ve kapanmasını tam olarak zamanlamaktır.
Triger Kayışının ne Zaman Değiştirilmesi Gerekiyor?
Bundan 15-20 sene önce tamirciler her 100.000 km'de bir triger kayışını değiştirilmesi gerektiğini söylerlerdi. 20 yıl önce bu durum söz konusu olsa da, bugünlerde her marka, model ve motorun farklı gereksinimleri olduğu için aracın marka model ve motor özelliklerine göre hareket etmeniz gerekmektedir. Triger kayışı değişimi, çoğu sürücülerin uğraşması gereken yüksek fiyatlı bakım ürünlerinden biridir.
Modern motor üreticilerinde, triger kayışının, aracın motor özelliklerine bağlı olarak, her 40.000 ila 150.000 kilometre arasında değiştirilmesini öneriyorlar. Önerilen aralığı aracınızın bakım kitapçığında bulabilirsiniz. Yada yetkili servisi arayıp sorabilirsiniz. Aracınızı fazla kullanmayıp az kilometre yapıyorsanız aracın yaşına göre değişim yapmanız gerekmektedir. Triger kayışları zamanla çatlayıp bozulabilir veya uzayabilirler. Bu duumda aracınız için istenmeyen sonuçlar doğurabilir.
Triger Kayışı Önerilen Değişim Aralığını Geçebilir mi?
Evet, bazı durumlarda geçebilir. Daha önce triger kayışı hiç değişmemiş olan bir çok araca rastlanmaktadır. 200.000 km’ye kadar hiç değişmeyen triger kayışları olduğu kadar 40.000 km önce kırılan, kopan bir çok triger kayışıda olmuştur.
Genellikle, erken zamanlama kayış arızasısızıntı yapan su pompalarından, yanlış gerginlikten ve motor yağı içinde bir zamanlama kayışı emildiğinde oluşur.
Triger Kayışının İyi Durumda Olup Olmadığını Nasıl Anlayabilirsiniz?
-Bir zamanlama kayışı durumu kontrol edilebilir mi?
Cevap : Evet.
Kaputun altındaki triger kayışını görebilir mi?
cevap : Hayır
Triger kayışı genellikle plastik veya metal kapaklarla kaplıdır. Tamirciniz kapaklardan birini kaldırabilir ve triger kayışınızın durumunu görsel olarak değerlendirebilir.
Örneğin, aşağıdaki fotoğraftaki triger kayışı 52.000 km’de ki bir araca ait. İyi bir şekilde ve bir süre daha değişim gerekmeden kullanımına devam edilebilir.
İyi durumda olan Triger Kayışı
Aşağıdaki fotoğraftaki triger kayışı ise 150.000 km’de ki bir araca ait. Üzerinde oluşan çatlakları görüyorsanuz. Böyle bir durumdaki triger kayışının değişiminin yapılması gerekmektedir.
Değişmesi gereken triger kayışı
Triger Kayışı Değişimi Ne Kadar?
Bu aracınızın motoruna bağlı bir durumdur. Her marka modelin parka fiyatlandırması farklıdır. .4 silindirli bir motorda triger kayışı değişimi 350-1500 TL arasında değişebilir, ayrıca su pompasını ve diğer donanımı değiştirmek isterseniz biraz daha fazla ücret alınabilir. Su pompaları zamanla aşınır, bu yüzden su pompasını kayışla birlikte değiştirmek mantıklı olabilir.
Tüm Araçlarda Triger Kayışı Var mı?
Hayır, birçok modern otomobilde triger kayışı yerine bir zamanlama zinciri vardır. Zamanlama zinciri bakım gerektirmeyen bir parçadır ve nadiren değiştirilmesi gerekir.
Arabamda Zamanlama Zinciri veya Triger Kayışı Olup Olmadığını Nasıl Anlarım?
İlk önce araç bakım kitapçığınızı kontrol edebilir veya aracınızın markasına göre yetkili servisinizi arayabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder