Araçlarda Lastik Hava Basıncı Ne Kadar Olmalıdır?
Araçlarda lastik hava basıncı, güvenilir ve konforlu bir sürüş için olmazsa olmaz faktörler arasında yer almaktadır. Ülkemizde yaygın olarak lastik basıncı psi şeklinde kullanılmaktadır. Bazı otomobiller için bu durum farklı olabiliyor ve bar olarak söylenebiliyor. Araç lastiklerine hava basılacağı zaman bardan psi’ye çevirmek gerekiyor.
1 bar değeri 14.50 psi’ye denk gelmektedir. Lastik basınç değerlerinin öndeki her iki lastiğin ve arkadaki her iki lastiğin eşit olması gerekir. Lastik basıncının olması gereken değerleri, araçların sürücü kapısındaki orta direkte, yakıt dolum kapağında ve kullanmım klavuzunda yer almaktadır. Araç önden çekişliyse ön lastiklerin 2 psi kadar daha fazla şişik olması tercih edilir. Eğer lastikler farklı basınç değerlerine sahip olursa, bu durum aracın dengesiz olmasına yol açıyor ve bu yüzden kaza riski daha çok artıyor.
Kaza ihtimalini arttırmasının yanı sıra, yakıt tüketimini de olumsuz etkilediği için lastik basıncının mutlaka doğru olması gerekiyor. Yapılan yolculuk sıklığına bağlı olarak lastik basıncı farklılaşacağı için ayda bir defa kontrol edilmesi gerekir. Bu kontrollerin gün içerisinde araç fazla yol yapmadan önce yapılması da ayrı bir önem taşımaktadır. Neden mi? Çünkü kullanılan lastiğin soğuması yaklaşık 4 saat sürmektedir. Isındığı için basınç değeri doğru görünmeyebilir.
Aslında her aracın lastik basınç değeri birbirinden farklı olabiliyor. Fakat ortalama değerlere bakılacak olursa taşınan yük miktarına göre değişiklik göstermektedir. Lastik hava basıncı normal yükte 32/30 ve ağır yükte 34/32 olarak ayarlamak yeterli olacaktır.
Düşük ve Yüksek Basıncın Zararları
Yüksek basınç olursa;
Yere basan yüzey azalır.
Tutuş azalır.
Darbe sönümlemesi azalır.
Bozuk yollarda ya da ani yük değişimlerinde patlamaya ve yarılmaya daha açıktır.
Düzgün aşınma gerçekleşmez.
Düşük basınç olursa;
Yol tutuş kabiliyetini azaltır.
Islak zeminde fren mesafesini uzatır.
Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa sebep olur.
Aşırı ısınacağından dolayı patlama ihtimali vardır.
Aşağıdaki popüler aramaların cevapları yukarıdaki yazımızda cevaplanmıştır.
Lastik hava basıncı kaç olmalı
Lastik hava basıncı
Lastik basıncı kaç olmalı
Lastik basinci
Lastik hava basıncı hesaplama
Lastik havası kaç olmalı
Araba lastik havası kaç olmalı
Otomobil lastik havası kaç olmalı
Lastik hava basinclari
Araç lastik havası kaç olmalı
1 bar değeri 14.50 psi’ye denk gelmektedir. Lastik basınç değerlerinin öndeki her iki lastiğin ve arkadaki her iki lastiğin eşit olması gerekir. Lastik basıncının olması gereken değerleri, araçların sürücü kapısındaki orta direkte, yakıt dolum kapağında ve kullanmım klavuzunda yer almaktadır. Araç önden çekişliyse ön lastiklerin 2 psi kadar daha fazla şişik olması tercih edilir. Eğer lastikler farklı basınç değerlerine sahip olursa, bu durum aracın dengesiz olmasına yol açıyor ve bu yüzden kaza riski daha çok artıyor.
Kaza ihtimalini arttırmasının yanı sıra, yakıt tüketimini de olumsuz etkilediği için lastik basıncının mutlaka doğru olması gerekiyor. Yapılan yolculuk sıklığına bağlı olarak lastik basıncı farklılaşacağı için ayda bir defa kontrol edilmesi gerekir. Bu kontrollerin gün içerisinde araç fazla yol yapmadan önce yapılması da ayrı bir önem taşımaktadır. Neden mi? Çünkü kullanılan lastiğin soğuması yaklaşık 4 saat sürmektedir. Isındığı için basınç değeri doğru görünmeyebilir.
Aslında her aracın lastik basınç değeri birbirinden farklı olabiliyor. Fakat ortalama değerlere bakılacak olursa taşınan yük miktarına göre değişiklik göstermektedir. Lastik hava basıncı normal yükte 32/30 ve ağır yükte 34/32 olarak ayarlamak yeterli olacaktır.
Düşük ve Yüksek Basıncın Zararları
Yüksek basınç olursa;
Yere basan yüzey azalır.
Tutuş azalır.
Darbe sönümlemesi azalır.
Bozuk yollarda ya da ani yük değişimlerinde patlamaya ve yarılmaya daha açıktır.
Düzgün aşınma gerçekleşmez.
Düşük basınç olursa;
Yol tutuş kabiliyetini azaltır.
Islak zeminde fren mesafesini uzatır.
Direksiyon hâkimiyetinde tutarsızlığa sebep olur.
Aşırı ısınacağından dolayı patlama ihtimali vardır.
Aşağıdaki popüler aramaların cevapları yukarıdaki yazımızda cevaplanmıştır.
Lastik hava basıncı kaç olmalı
Lastik hava basıncı
Lastik basıncı kaç olmalı
Lastik basinci
Lastik hava basıncı hesaplama
Lastik havası kaç olmalı
Araba lastik havası kaç olmalı
Otomobil lastik havası kaç olmalı
Lastik hava basinclari
Araç lastik havası kaç olmalı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder