Son Dakika

P0234 Arıza Kodu Turbo Şarj Basıncı Aşırı Yüksek

Atmosferik motorlarda silindirin içine hava, motorun emme zamanında oluşturduğu vakum sayesinde kendiliğinden dolar, bunlara doğal emişli atmosferik motorlar denir. Aşırı beslemeli motorlarda ise hava, silindirlerin için basınçlı şekilde gönderilir, böylece silindir içerisine daha fazla hava alınarak volümetrik verim arttırılmış olur; bu motorlar egzoz turbo şarjlı veya süperşarjlı olabilir. Motor kontrol ünitesi, turbo şarjın emme manifolduna gönderdiği basınçlı havanın basıncını, turbo basınç sensörüyle sürekli takip eder ve motorun ihtiyaç duyduğu hava basıncını en ideal değerde tutmaya çalışır. ECU, turbo basıncını ayarlamak için; wastegate mekanizmasını veya değişken kanatçıklı turbo sistemini kullanır.

Motora turbo tarafından gönderilen havanın basıncı, hafızadaki daha önceden belirlenmiş, olması gereken basınç değerini aşarsa, sistem bunu bir arıza olarak yorumlar ve P0234 arızasını hafızaya kaydeder, motor arıza lambasını yakar. Turbo şarj basıncının aşırı yüksek olması, motorun mekanik yapısına ciddi zararlar verebilir. Supap sistemi, pistonlar, segmanlar, biyel kolları ve yatakları ciddi hasar alabilir. Örneğin pistonların kırılması, delinmesi aşırı turbo basıncı sebebiyle karşılaşılan motor hasarlarıdır. ECU, bu tür hasarları önlemek için motorun gücünü sınırlandırabilir.

P0234 Arızasının Belirtileri
*Motor arıza lambası yanar.
*Motor gücü azalır.
*Motorun çalışmasında tekleme oluşabilir.

P0234 Arızasının Olası Sebepleri
Turbo şarjda, turbo basıncı iki şekilde ayarlanır: wastegate mekanizması veya değişken kanatçık mekanizmasıyla, araçtaki turboda bu ikisinden sadece biri vardır. Hangisi varsa ona göre sebepler değerlendirilmelidir.
*Turbodaki wastegate mekanizması arızalı olabilir. Bypass klapesi kurum veya mekanik bir etki sonucu kapalı konumda sıkışıp kalmış, açılmıyor olabilir (yaygın sebep). Bypass klapesi hiç açılmıyorsa turbo şarj basıncı aşırı yükselir. Basınç/vakum tüpü, itme çubuğu, turbo basınç kontrol valfinin ince kauçuk hava hortumları sağlam olmalıdır. Turbo basınç kontrol valfi arızalı olabilir, eğer böyleyse başka arıza kodlarının mevcut olması olasıdır. Eğer bypass klapesi bir elektrik motoruyla açılıp kapanıyorsa, bu elektrik motoru arızalı olabilir.
*Değişken kanatçık mekanizması arızalı olabilir. Turbonun türbin tarafında iç kısımdaki değişken kanatçıklar, kurum kaplaması sonucu sıkış kalmış, hareket edemiyor olabilir (yaygın sebep). Kanatçıkların sıkışıp kaldıkları pozisyona göre; turbo basıncı aşırı yüksek olabilir (şu anki sorun) veya turbo basıncı yükselmiyor olabilir. Değişken kanatçık mekanizmasını çalıştıran basınç/vakum tüpü, itme kolu sağlam ve serbestçe hareket edebiliyor olmalıdır. Bu sistemi kumanda eden basınç kontrol valfi sağlam olmalı, bu valfe bağlı ince kauçuk hortumlar sağlam olmalıdır, çıkmış, delinmiş, çatlamış olmamalıdır. Eğer değişken kanatçıkları bir elektrik motoru kumanda ediyorsa, elektrikli motor sağlam olmalıdır.
*Turbo basınç kontrol selenoid valfi arızalı olabilir (bununla ilgili arıza kodu var mı bakılmalıdır.
*Vakum hortumları çatlak, delik, yerinden çıkmış, tıkanmış olabilir.
*Bu arızada hiçbir kontrol yapılmadan turbo basınç sensörünü değiştirmek yanlıştır. Turbo basınç sensörü bu arızanın geçerli sebebi değildir, turbo basınç sensörü arızalanırsa P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242 arıza kodlarından biri okunmalıdır. Tüm kontroller yapıldıktan sonra her şey normalse, ancak bu durumda turbo basınç sensöründen şüphe edilebilir.
P0234 Arızasının Çözümü
*İlk yapılması gereken işlem Diyagnostik Tekniği adımlarını sırasıyla uygulamaktır. Tüm kalıcı arıza kodları belirlenmelidir. P0234 arıza koduyla birlikte başka arıza kodları da varsa, önce bu arızalar giderilmelidir. Sadece P0234  arıza kodu okunuyorsa, sorunun turbodaki mekanik arızadan olma olasılığı biraz daha yüksektir.
*Wastegate mekanizmasında veya değişken kanatçık mekanizmasında mekanik arıza varsa giderilmelidir. Kurum/karbon birikintisi sebebiyle tutukluk meydana geliyorsa parçalar temizlenmelidir. Hareketli parçalar serbestçe çalışabilmelidir.
*Yukarıda sayılan arıza sebeplerindeki maddeler tek tek incelenmelidir. Arıza giderilmelidir.
Benzer arıza kodları: P0045 P0046 P0047 P0048 P0235 P0236 P0237 P0238 P0239 P0240 P0241 P0242 P0299
Author Image

Hakkımızda
kamu-haber.blogspot.com yayın hayatına başladığı ilk günden itibaren. İlkeli ve tarafsız haber anlayışıyla siz değerli ziyaretçilerimiz için özel olarak tasarlanmıştır. Sitemiz hakkında her türlü istek öneri ve şikayetlerinizi hapsuyu[at]gmail.com adresine mail atarak iletebilirsiniz.

Benzer Haberlerimiz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnd | Ping | Bing | Ping 2 | Feedburner | Auto Ping | Yandex Memurlar Kamu personeli memur adayları sağlık personeli meb personeli memur alımı kamu personeli alımı KPSS ve sınav haberleri Memurlar Haber sitesi Memur alımı, memur maaşları, memurlar için haberler, öğretmen haberleri, öğretmen atamaları, memur zamları, 4c, 4b, iş ilanları, memur ilanları, kpss haberleri Memur Site'de
Bedava MP3 Download, MP3 indir, Ücretsiz MP3, Dangerous MP3, Dangerous MP3Yerli ve yabancı hd film izle, Türkçe dublaj ve alt yazı seçenekleri ile en güncel filmleri 1080p kelimeleriyle sitemize gelenler için uyarıdır. Sitemizde hiçbir MP3 ve Full Film bulunmamaktadır! Sadece bazı sitelerden dış bağlantı alınarak tanıtım amaçlı bir kaç şarkı bulunabilir. Lütfen sanata ve sanatçıya saygı için korsan müziğe hayır! Internetten mp3 yüklemek yerine onların kaset ve cd'lerini alarak destek olalım.
Günümüzün en büyük hobilerinden birisi hiç kuşkusuz TV izlemektir. Canlı TV sitemiz TV izlemeyi siz kullanıcılarına kolaylaştırmak için kurulan bir platformdur. Sitemizde tüm kanalları kesintisiz ve donmadan rahatlıkla izleyebilirsiniz.
aktüel, ürünler, kataloğu, broşürü, insert, indirim, kampanya, promosyon, a101, bim, şok, market,aktuel katalogu
YASAL UYARI;

Sitemizde yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum,analiz ve tavsiyeler, yorum,analiz ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun ve doğru sonuçlar doğurmayabilir. Burada yer alan bilgiler, güvenilir olduğuna inanılan halka açık kaynaklardan elde edilmiş olup bu kaynaklardaki bilgilerin hata ve eksikliğinden ve ticari amaçlı işlemlerde kullanılmasından doğabilecek zararlardan www.kamu-haber.blogspot.com ve yöneticileri hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmemektedir.
Sitemizde yer alan bilgiler tanı ve tedavi amaçlı değildir. Sizlere aktardığımız bilgiler, tavsiye niteliğinde olup reçete ya da tedavi yöntemlerinizi değiştirmeye yönelik değildir. Sitemizdeki bilgiler hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılmamalıdır. Sitemizdeki bilgileri uygulamadan önce mutlaka doktorunuza danışınız. Sağlık problemlerinizin temelinde yatan sorunu ancak doktorunuza muayene olarak bulabilirsiniz. Bu bilgiler tanı ve tedavi amaçlı kullanıldığında sorumluluk tamamen Kullanıcılar ve Üyelere aittir. Bilgilerin yanlış anlaşılmasından ve buna bağlı olarak doğabilecek mağduriyetten sitemiz yasal sorumluluk altında değildir, siteye girmekle bu şartları okumuş, anlamış ve kabul etmiş sayılırsınız.
TELİF HAKKI;

Sitemizde yer alan resimler google servisinden temin edilmektedir tüm hakları kendilerine aittir.Sitemizde bulunan videolar fragman niteliği taşımaktadır bu sebeple hiç bir yasal işleme tabi tutulamaz.Sitemizdeki filmler/videolar/Canlı TV Kanalları kesinlikle sunucularımız da barındırılmaz. Büyük video sitelerinden vk.com , youtube.com, dailymotion.com, facebook.com gibi sayfalardan alınmaktadır bu sebeple hiç bir sorumluluğu kabul etmemektedir.

Kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz! Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan "yer sağlayıcı" olarak hizmet vermektedir. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, sitemiz "uyar ve kaldır" prensibini benimsemiştir. Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını düşünen hak sahipleri bilgi[at]kamu-haber.blogspot.com adresinden bize ulaşabilirler. Bizle iletişime geçilmesi halinde mücbir sebep olmazsa en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gerekli işlemler yapılacaktır.
kamu-haber.blogspot.com haber, yorum ve reklam için - İletişim: reklam@kamu-haber.blogspot.com
OcakŞubatMartNisanMayıs Haziran Temmuz Ağustos EylülEkimKasım AralıkPazartesiSalıÇarşambaPerşembeCumaCumartesiPazar  2020 2021 2022 2023 2024 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 62. 63. 64. 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71. 72. 73. 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. 82. 83. 84. 85. 86. 87. 88. 89. 90. 91. 92. 93. Maps1*Maps2*Maps3*Maps4*Maps5*Maps6*Maps7*Maps8*Maps9*Maps10*Maps11*Maps12*Maps13*Maps14*Maps15*Maps16*Maps17