Son Dakika

Hisarlar resmen Hint devi Mahindra'nın oldu

Türkiye'nin önemli tarımsal ekipman ve çok amaçlı kabin üreticilerinden Hisarlar Makina'nın yüzde 75'inin 71 milyon TL karşılığında Hintli otomotiv devi Mahindra & Mahindra'ya (M&M) satışı tamamlandı. Hisse değişiminin tamamlanmasını M&M'in Tarım Ekipmanlar Birimi CEO'su Rajesh Jejurikar kendi twitter hesabından duyurdu.



Rajesh Jejurikar, attığı twette, "Hisarlar Makina ile anlaşmamız tamamlandı ve ilk yönetim kurulu toplantısını Eskişehir'de yaptık" ifadesini kullandı. Jejurikar, toplantının bir fotoğrafını da paylaştı.

Habertürk.com'un haberine göre Mahindra Group Yönetim Kurulu Başkanı Anand Mahindra da, Jejurikar'a cevaben attığı twitte, "Türkiye tarımda önemli bir pazar ve M&M'in bir parçası olduğum günden bu yana orada bir atılım yapmayı umuyordum" dedi.

OCAK AYINDA İMZALANMIŞTI

Hindistan’ın dev şirketi Mahindra&Mahindra ile Eskişehir merkezli Hisarlar Makina arasındaki satış anlaşması Ocak ayı sonlarına doğru duyurulmuştu. Buna göre M&M Hisarlar Makina'nın yüzde 75'ini 71 milyon TL’ye satın aldı. Hintli şirket bu satın alma ile Türkiye ve Avrupa’daki tarım makineleri ürünlerinin sayısını artırmayı hedefliyor.

18 MİLYAR DOLARLIK DEV GRUP

Mahindra&Mahindra, 18 milyar dolar büyüklüğe sahip Hinti Mahindra Grubu’nun bünyesinde yer alıyor.

M&M'nin Genel Müdürü Pawan Goenka, satın alma işleminin ardından yaptığı açıklamada, bu birleşmeyi küreselleşme hedeflerinde önemli bir kilometre taşı olarak gördüğünü belirterek, "Mahindra Grubu Hindistan, ABD, Çin ve Japonya gibi pek çok pazarda yer almasının yanı sıra üretim hacmi olarak dünyanın bir numaralı traktör üreticisidir. Agresif bir şekilde küreselleşmeyi hedeflerken, aynı zamanda üretim portföyümüzü çeşitli yeni tarım ekipmanlarını da içerecek şekilde büyütmek istiyoruz” ifadelerini kullanmıştı.

YENİ SERMAYE YAPISI NASIL OLDU

Türkiye'nin önemli tarımsal ekipman ve çok amaçlı kabin üreticilerinden Eskişehir merkezli Hisarlar Makina gelirlerinin yüzde 35'ini ihracattan sağlıyor. Şirketin 800'ün üzerinde çalışanı bulunuyor. Yeni dönemde şirketin sermaye yapısı şöyle olacak:

Yüzde 75.1'i M&M, yüzde 18.7 Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD), yüzde 6.2 şirketin kurucusu olan Türker ailesi...


Türk Otomobil üretiminde başarının hikayesi.Bu başarının arkasında Türk firması ve TURKAR otomobili.Birçok kimsenin cesaret edemeyip başlamadığı Türk Markalı Otomobil üretimine kendi imkan ve sermayesi ile giriş yapan Hisarlar bugün seri üretim yapan Türk Otomobil firmasına sahiptir.Bu öncelikle Eskişehir ekonomisine ve Türk ekonomisine büyük yatırımın kendisidir.Bu proje Hiscar adında başlayıp Türk halkına hitap etmek adına Turkar adı almıştır.Bugün birçok modele sahip hafif ticari araş gamına sahiptir.Belediyeler, Askeri kurumlar ( Jandarma ),Orman Bölge Müdürlükleri,Karayolları,İtfaiye Teşkilatları... vb. kurumlar tarafından tercih edilmektedir.İnşallah bu Unimog serisi olarak ifade edilen araçların üretimi artarak devam eder ve üretim çeşitliği artar.Şimdi Hisarlar Holding ve Turkar hakkında kendi internet sitelerinden ve basından derlediğim bilgileri sizinle paylaşıyorum.


HİSARLAR
Hisarlar için öz sermayenin tanımı, maddi bir anlamın ötesinde azim, cesaret ve hayal gücü gibi değerlerden vazgeçmeden, belirlenen vizyon doğrultusunda kararlılıkla ilerlemektir. Büyüklerimizden öğrendiğimiz bu değerlere sahip çıkarak onların bilgi birikimi ve imalattaki tecrübemiz ile bu sermaye daha anlamlı olmuş ve bugünlere gelmemizin en önemli müsebbibi olmuştur. Dolayısı ile maddi olarak güçlü bir işletme sermayesini yıllarca çalışarak kazandığını yine firmaya yatırım yaparak sağlayan bir firma olduk. 

1973 yılında küçük bir kaporta tamirat atölyesi ile iş hayatına başlayan firmamız bugün ana sanayi tedarikçisinden, metal komponent imalatı yapan, tarım aletleri imalatından spor aletlerine, Türkiye' de ilk 4x4 hafif arazi aracı TURKAR ' a kadar farklı sektörlerde faaliyet gösteren 4 firması bulunan bir grup haline gelmiştir. 2013 hedefini "Türkiye' nin ilk 250 büyük firması arasında yer almak olarak belirleyen" firmamız Türkiye' de ve dünyada önemli bir konuma sahiptir. Dünyaca ünlü firmaların onaylı tedarikçisi konumunda olan Hisarlar, 45.000m2 kapalı alanı ile Türkiye için önemli firmalardan biridir.
Hisarlar A.Ş, Hisbim Bilgi İletişim Teknolojileri A.Ş. , Hiscar Otomotiv Endüstrisi A.Ş ve Hisarlar İthalat İhracat A.Ş olarak faaliyetini sürdüren grubumuzda Hisarlar A.Ş olarak ana sanayi tedarikçisi ve tarım sektöründe faaliyet gösteren bölümümüz ile de nihai müşteriye ulaşmaktadır. Dünyanın en büyük lokomotif ve jet imalatçısı bir firmanın onaylı tedarikçisi olan Hisarlar A.Ş, Ekskavatör şaseleri ve taşıyıcıları, iş makinaları şaseleri, otobüs şaseleri, traktör emniyet kabinleri, toprak işleme makinaları gibi birçok farklı ürünü portföyünde bulundurmaktadır. Hisbim A.Ş MRP ve ERP yazılımlarının yanında yazılım ve donanım çözümleri sunan firmamızdır. Hisarlar ithalat İhracat A.Ş. grup firmaları ihracat ve ithalatlarını, sektör analizlerini, piyasa araştırmaları yapan firmamızdır. Hiscar Otomotiv Endüstrisi A.Ş. ise Türkiye' de ilk defa 4x4 hafif arazi aracı TURKAR' ın üretimini yapan firmamızdır.

Turkar
Gerçek bir ideal... Gerçekleşen bir hayal...  Türkün markası TURKAR...
Türk malı otomobil hikayelerini bilmeyenimiz yok sayılır. Otomobil üretemedik ama hafif ticari de üretemeyecek değiliz. Hisarlar Holding şimdiye kadarki en sağlam Türk hamlesini yaptı. Bu seferki diğerleri gibi mesnetsiz bir proje değil. Oluru olan, gerçekleşmesine ramak kalan bir proje.

Marka Adı Seçimi
Daha önce Hiscar olarak belirledikleri araç ismini Turkar olarak değiştirdiklerini anlatan Türker, şöyle konuştu:
“Turkar logosu için de doğadan esinlendik. Özellikle araçlarda logo çok önemli. Turkar için logo arayışındayken ülkemize bir kültür hizmeti yapmak istedik. Dünyada sadece Türkiye'de yaşayan ve nesli tükenmek üzereyken koruma altına alınan Anadolu ceylanı bize ilham verdi. Bu her türlü iklim koşullarında yaşayabilen, dayanıklı ve çevik bir hayvan. Turkar'ın özelliklerini bu yönleriyle Anadolu ceylanına benzetiyoruz. Bu nedenle Turkar'ın logosunu oluştururken Anadolu ceylanının boynuzlarından esinlendik”
2-3 sene önce başlayan hafif ticari aracın adı Turkar olarak seçilmiş. Bu yazıya eleştiri ile başlamak istemezdim ama bunu belirtmeden geçemeyeceğim. Araca seçilen marka iki farklı firmanın adını taşıyor. Frigorifik kasa ve klima üreten Turkar ve Elektronik firması Turkar ile ilerde sorun yaşanılabilir. Ayrıca Turkar ile ilgili ana domainler alınmış vaziyette. Bu nedenlerde boşta olan Turkar.biz alan adına aracın web sayfası kurulmuş. Global piyasaya açılmak isteyen bir markanın .com uzantılı alan adını alması ilk şart. Diğer alan adı uzantılarının hepsi ilk bakışta kötü bir imaj veriyor. (Bildiğiniz üzere turkcar.com alan adı bende.)

Aracın Yapısı
Turkar bana göre yerli Unimog. Unimog bildiğiniz üzere Mercedes-Benz’in zorlu yol şartları için farklı kullanım seçeneklerine göre kişileştirilebilen arazi aracıdır. Ülkemizde Unimoglar Türk ordusu, Türk Telekom, karayolları gibi çeşitli kurumlar tarafından uzun yıllardır sorunsuzca kullanılmakta. Turkar ise Unimog’dan boyut olarak ufak ancak işlevsellik bakımından ondan daha üstün, şehir içinde de kullanılabilecek bir araç. Damperli seçeneğinin kasasının sağa sola ve arkaya doğru kaldırılabilmesi dar alanda çalışmayı kolaylaştırıyor.

Tasarım
Turkar’ın iki farklı model seçeneği var. Bunlar Bukan ve Alakan. Bukan sert ve kaba tasarımı ile dikkat çekerken Alakan daha modern, daha hafif çizgilere sahip ve daha çok satmasını beklediğim model. Ancak her iki modelde de markanın karakteristiğini vurgulayacak bir tasarım öğesi bulunmuyor (BMW böbreği, Peugeot çekik gözü, Volvo çapraz çizgisi gibi). Tasarımda son olarak kabin yüksekliğine değinmek istiyorum. Kupa yüksek camları ve yüksek oturma pozisyonu ile devrilmeye meyilli imajı veriyor. Buna motorun yerleşim yerinin neden olduğunu düşünüyorum.
Motor
Aracın motoru Fiat-Iveco yapımı 2.3 litre hacimli bir dizel motor. 4 silindirli bu motor 116 beygirlik gücünü 3900 devir dakikada, 270 Nm’lik torkunu 1800 devir dakikada üretiyor. Iveco gibi çeşitli ağır işlerin markasının motorunu bu araçta görmek güven veriyor. Umarım Turkar, Türk malı motorları ilerleyen yıllarda araçta kullanacak seviyeye gelir.


TURKAR SERİ ÜRETİM FAZINA ULAŞTI
Coğrafi engellerin ve zorlu iklim koşullarının hakim olduğu yörelerimizdeki insanlarımıza ve onlara hizmet sunacak kamu ve özel sektör çalışanlarımıza armağanımızdır.
Hisarlar Grup tarafından üretilen yerli arazi aracı TURKAR seri üretim fazına ulaştı.
Hisarlar Grup tarafından yapılan açıklamaya göre, Eskişehir'de, iş makineleri, otobüs şaseleri ve toprak işleme makineleri ile traktör kabinleri üreten Hisarlar Grup, engebeli arazi ve dar sokaklar için tasarladığı çok amaçlı TURKAR'ın seri üretim fazına geldi.
Her türlü arazi aracına dönüşebilen TURKAR'ın, ''İlk müdahale itfaiye aracı'' üretim bandından indi. Yoğun trafiğin yaşandığı dar sokaklara ve asfalt olmayan zeminlere itfaiye araçlarının ulaşmasındaki sıkıntı düşünülerek tasarlanan araç, sahip olduğu özellikleriyle tüm bu zorlu koşullarda yangın anında ilk müdahaleyi yapabilecek kapasitede üretildi. 1,5 tonluk su tankı ve yüzde 65 eğime tırmanma özelliğine sahip 4x4 ilk müdahale aracı, özellikle yaz aylarında meydana gelen orman yangınlarında engebeli yüzeylerde ilk müdahale aracı olarak kullanılabilecek.
Tüm kurtarma faaliyetlerini gerçekleştirebilecek kesme, koparma, ayırma ekipmanları, istenildiği zaman aracın ön tarafına takılabilen kar küreme ekipmanı, ön ve arkaya takılabilen 6,5 ton kapasiteli çeki vinci ile sadece yangın anında değil tüm doğal afet ve kaza durumlarında kurtarma çalışmalarında kullanılabilecek TURKAR aynı zamanda, ambulans, itfaiye aracı, arama-kurtarma aracı, teleskopik vinç, cadde/sokak süpürme aracı, akaryakıt ve su tankeri, sabit ve damperli kasa üst yapılarına dönüştürülebilecek şasi elastikiyeti ve mukavemeti altında üretiliyor.
TURKAR'ın Ar-Ge ve üretim aşamaları ile ilgili bilgi veren Hisarlar Grup Üst Yöneticisi (CEO) Zafer Türker şunları ifade etti:
''Aralık 2006 tarihi itibariyle Ar-Ge çalışmalarına başladığımız TURKAR 4x4 Arazi Aracı Tasarım ve Üretim Projemizin seri üretim fazına ulaşmış bulunmaktayız. Tamamıyla özgün tasarım altında gerçekleştirdiğimiz bu projede; yabancı danışman, lisans anlaşması ve yabancı ortak asla söz konusu olmamıştır. Bu nedenle aracımıza Türk'ün markası TURKAR adını vermiş bulunmaktayız. Özgün oluşu ve Türkiye'nin ihtiyacı olan bir konsept araç niteliği taşıması nedeniyle projemiz AR-GE safhasında TÜBİTAK tarafından 39 ay boyunca finansal olarak desteklenmiştir.''
Yurt Dışından İlgi
Türker, henüz ilk prototip üretim aşamasında yurt içinden ve yurt dışından büyük ilgi gördüklerini belirterek, bu araçlardan ikisini ''akaryakıt tankeri'' üst yapılı olarak bir Amerikan Petrol Arama Şirketi'ne, bir adedini ise elektrikli araca dönüştürülmek üzere bir Alman firmasına sattıklarını kaydetti.
Hedeflerini, Türkiye'de ve Türkiye'yi çevreleyen bölgede hakim, yenilikçi ve lider bir 4x4 off-road araç üreticisi olmak olarak açıklayan Türker şöyle devam etti:
''TURKAR'ı tasarlamak ve üretmek için karar aldığımızda; yegane hayalimiz, coğrafi engellerin ve zorlu iklim koşullarının hakim olduğu yurdumuzun her köşesindeki insanımıza ve onlara hizmet sunacak kamu ve özel sektör çalışanlarına her daim güvenle kullanabilecekleri güçlü ve engel tanımaz bir ulaşım aracı sunmak olmuştur.''
Açıklamada verilen bilgiye göre, TURKAR arazi aracının bir kazaya uğraması halinde içindeki görevlilerin yaralanma ve/veya ölüm riskini ciddi ölçülerde azaltan ''rollbar''lar (devrilme çubuğu) ile dört noktadan sabitlenmiş emniyet kemerli koltukların monte edildiği ''yaşam alanı'' adı verilen demonte edilebilir üç ayrı modül sistemi bulunuyor.
Üç farklı model altında üretilecek olan TURKAR 4x4'ler, N1G kategorisinde olup, yüklü ağırlıkları 3 bin 500 kilo. Dingil kapasitelerinin yüksek oluşu nedeniyle yüklü ağırlık 5 bin kiloya kadar çıkabiliyor. Araçlarda 85 Kw’lık (116 BG) 2,3 FPT turbo dizel F1A motoru ile ZF 6S300 şanzımanı kullanılıyor.
TURKAR MODEL VE ÖZELLİKLERİ
Sabit 4x4’ün emsalsiz mekanik harmonizasyonu
ve güçlü motoru ile mükemmel çekiş ve tırmanış
kabiliyeti. 6 senkromeç vites uygulamasının sağladığı,
araziye uyumlu, güvenli sürüş imkanı. Geniş tabanlı
lastiklerin yarattığı olağanüstü yol tutuş kabiliyeti
ve mükemmel denge. Tüm bu özellikler TURKAR SX4-6V’yi
sizler için etkin ve dinamik kılıyor.
SX4-12V
ARAÇ GENEL
Model
SX4-12V
Sınıf
N1G
Çekiş
Sürekli 4x4

PERFORMANS
Azami Hız (km/s)
115
Tırmanma Yeteneği (%)
70
Tırmanma Açısı (o)
42
Uzaklaşma Açısı (o)
35
Dönüş Yarıçapı (mm)
6000

ÖLÇÜLER
Boy x En x Yükseklik (mm)
4777 x 1954 x 2668
Dingil Mesafesi (mm)
2717
Lastikler
265/70 R17

AKTARMA ORGANLARI
Şanzıman
ZF 6S300 - ZF 6S350
Ara şanzıman hız seçenekleri
Yavaş ve Hızlı
Ara şanzıman hız seçimi
Konsol butonu ile
Ara şanzıman kilid
konsol butonu ile
Arka diferansiyel kilidi(Opsiyonel)
Konsol butonu ile

AĞIRLIKLAR
Boş ağırlık (kg)
2500
Azami yüklü ağırlık (kg)
3500
İstihap haddi (kg)
1000

FREN SİSTEMİ
Fren sistem tipi
Vakum servo takviyeli
Ön
Disk
Arka
disk
KAPASİTE
Yolcu (sürücü dahil)
3
Yakın tankı (lt)
75
Ön dingil taşıma kapasitesi (kg)
2500
Arka dingil taşıma kapasitesi(kg)
4000

SÜSPANSİYON
Ön
Parabolik yaprak yay
arka
Parabolik yaprak yay

MOTOR
Motor modeli
FPT F1A
Motor hacmi (cc)
2287
Silindir adedi
4
Yakıt sistemi
Direkt enjeksiyon
Emisyon
Euro 4
Azami güç (kw)
85
Azami güç devri (dd)
3000-3900
Azami tork (Nm)
270
Azami tork devri (dd)
1800-2800

OPSİYONLAR
Ön koruma barı
Port bagaj
Klima
Sabit kasa
3 yöne hareketli damperli kasa
Elektrikli vinç

DİREKSİYON
4 yönlü ayarlanabilir

KOLTUKLAR
Ağırlık Ayarlı, süspansiyonlu

DX4-12V
ARAÇ GENEL
Model
DX4-12V
Sınıf
N1G
Çekiş
Sürekli 4x4

PERFORMANS
Azami Hız (km/s)
115
Tırmanma Yeteneği (%)
70
Tırmanma Açısı (o)
42
Uzaklaşma Açısı (o)
35
Dönüş Yarıçapı (mm)
6000

ÖLÇÜLER
Boy x En x Yükseklik (mm)
4777 x 1954 x 2668
Dingil Mesafesi (mm)
2717
Lastikler
265/70 R17

AKTARMA ORGANLARI
Şanzıman
ZF 6S300 - ZF 6S350
Ara şanzıman hız seçenekleri
Yavaş ve Hızlı
Ara şanzıman hız seçimi
Konsol butonu ile
Ara şanzıman kilid
konsol butonu ile
Arka diferansiyel kilidi(Opsiyonel)
Konsol butonu ile

AĞIRLIKLAR
Boş ağırlık (kg)
2500
Azami yüklü ağırlık (kg)
3500
İstihap haddi (kg)
1000

FREN SİSTEMİ
Fren sistem tipi
Vakum servo takviyeli
Ön
Disk
Arka
disk
KAPASİTE
Yolcu (sürücü dahil)
3
Yakın tankı (lt)
75
Ön dingil taşıma kapasitesi (kg)
2500
Arka dingil taşıma kapasitesi(kg)
4000

SÜSPANSİYON
Ön
Parabolik yaprak yay
arka
Parabolik yaprak yay

MOTOR
Motor modeli
FPT F1A
Motor hacmi (cc)
2287
Silindir adedi
4
Yakıt sistemi
Direkt enjeksiyon
Emisyon
Euro 4
Azami güç (kw)
85
Azami güç devri (dd)
3000-3900
Azami tork (Nm)
270
Azami tork devri (dd)
1800-2800

OPSİYONLAR
Ön koruma barı
Port bagaj
Klima
Sabit kasa
3 yöne hareketli damperli kasa
Elektrikli vinç
6teker

DİREKSİYON
4 yönlü ayarlanabilir

KOLTUKLAR
Ağırlık Ayarlı, süspansiyonlu

SX4-6V
ARAÇ GENEL
Model
SX4-6V
Sınıf
N1G
Çekiş
Sürekli 4x4

PERFORMANS
Azami Hız (km/s)
90
Tırmanma Yeteneği (%)
55
Tırmanma Açısı (o)
42
Uzaklaşma Açısı (o)
35
Dönüş Yarıçapı (mm)
6000

ÖLÇÜLER
Boy x En x Yükseklik (mm)
4777 x 1954 x 2668
Dingil Mesafesi (mm)
2717
Lastikler
265/70 R17

AKTARMA ORGANLARI
Şanzıman
ZF 6S300 - ZF 6S350
Vites sayısı
6 ileri - 1 geri

AĞIRLIKLAR
Boş ağırlık (kg)
2500
Azami yüklü ağırlık (kg)
3500
İstihap haddi (kg)
1000

FREN SİSTEMİ
Fren sistem tipi
Vakum servo takviyeli
Ön
Disk
Arka
disk
KAPASİTE
Yolcu (sürücü dahil)
3
Yakın tankı (lt)
75
Ön dingil taşıma kapasitesi (kg)
2500
Arka dingil taşıma kapasitesi(kg)
4000

SÜSPANSİYON
Ön
Parabolik yaprak yay
arka
Parabolik yaprak yay

MOTOR
Motor modeli
FPT F1A
Motor hacmi (cc)
2287
Silindir adedi
4
Yakıt sistemi
Direkt enjeksiyon
Emisyon
Euro 4
Azami güç (kw)
85
Azami güç devri (dd)
3000-3900
Azami tork (Nm)
270
Azami tork devri (dd)
1800-2800

OPSİYONLAR
Ön koruma barı
Port bagaj
Klima
Sabit kasa
3 yöne hareketli damperli kasa
Elektrikli vinç

DİREKSİYON
4 yönlü ayarlanabilir

KOLTUKLAR
Ağırlık Ayarlı, süspansiyonlu


Basında TURKAR;
TURKAR GÖRÜCÜYE ÇIKIYOR
Türkiye’nin ilk ve tek yerli 4x4 arazi aracı TURKAR
2012 Ankomak Fuarı’nda
Eskişehir Hisarlar Grup bünyesinde %100 yerli tasarım %85 yerli malzeme kullanılarak üretilen Türkiye’nin ilk yerli 4x4 arazi aracı TURKAR, 6-10 Haziran tarihlerinde CNR Fuar Merkezi’nde açılan 19.  Uluslararası İş Makinaları, Yapı Elemanları ve İnşaat Teknolojileri Fuarı’nda görücüye çıkıyor.
Ağır iş kamyonları ve küçük iş araçları segmentleri arasındaki boşluğu tam anlamıyla doldurmayı hedefleyen TURKAR, hafif arazi aracı hüviyeti ve yerli üretiminin getirdiği maliyet avantajı sayesinde hem ülkemizin hem de dünyanın ilgisine mazhar olmaya hazır.
TURKAR 4x4 Arazi Araçları; ağır coğrafi ve iklim koşullarına sahip bölgelerde yaşayanlarla , bu bölgelerde görev yapan kamu ve özel sektör çalışanlarına güvenle seyahat edebilecekleri ve hizmet sunabilecekleri bir ulaşım ve iş aracı geliştirilmesi amacıyla üretildi
TURKAR’a işin ve arazinin gereklerine göre neredeyse sınırsız seçenekte üst yapı uyarlanabiliyor. Bu üst yapılar arasında; 3-yöne hareketli damperli araçlar, kırsal ambulans, dar alan ve orman yangınlarına ilk müdahale itfaiye aracı, arama ve kurtarma aracı, doğa sporları ve gezi aracı, askeri taktik ve lojistik hizmet aracı, mayi nakil aracı, teleskopik platform, kar küreme ve tuz serpme aracı, asfalt süpürme aracı ve demiryolları bakım ve servis aracı en önde gelenleri.
TURKAR 4x4 Arazi Araçlarının azami yüklü ağırlıkları, N1G  kategorinde olanlar için 3500 kg, N2G kategorisinde olanlar için ise 5500 kg’dır. N2G kategorisinde olanlar, ABS fren sistemi ile donatılmıştır.  Çift şanzıman, üçlü şaft grubu, ara şanzıman ve arka diferansiyel kilit sistemleri, hızlı ve yavaş sürat modları ve muhtelif sürüş kontrol sensör ve aktüatörleri ile donatılmıştır. Her iki şanzımanında da PTO (Yavru Şanzıman) çıkışları mevcuttur.
Askeri şartnamelere de uygun olarak üretilen TURKARLAR, tırmanma ve yan duruş kabiliyetleri ile yaklaşma ve kaçış açıları, dönme yarıçapı ve sudan geçiş yüksekliği gibi tüm teknik regülasyonları karşılamaktadır.
Hiçbir yabancı danışman, yabancı ortak ve yabancı lisans kullanılmaksızın özgün bir tasarım ve Türk Markası adı altında üretilen TURKAR ülkemizin gururu olacak.
Kamu kesiminin sağlayacağı destek ve referans olabilme gücü, TURKAR 4x4’lerin uluslararası pazarlardaki rekabet gücünü artıracaktır.




İletişim Bilgileri
Eskişehir - Bursa Yolu 20. Km 26550 Eskişehir - TÜRKİYE
Tel: +90.222.411 24 30 (4 Hat) Fax: +90.222.411 22 47
Author Image

Hakkımızda
kamu-haber.blogspot.com yayın hayatına başladığı ilk günden itibaren. İlkeli ve tarafsız haber anlayışıyla siz değerli ziyaretçilerimiz için özel olarak tasarlanmıştır. Sitemiz hakkında her türlü istek öneri ve şikayetlerinizi hapsuyu[at]gmail.com adresine mail atarak iletebilirsiniz.

Benzer Haberlerimiz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnd | Ping | Bing | Ping 2 | Feedburner | Auto Ping | Yandex Memurlar Kamu personeli memur adayları sağlık personeli meb personeli memur alımı kamu personeli alımı KPSS ve sınav haberleri Memurlar Haber sitesi Memur alımı, memur maaşları, memurlar için haberler, öğretmen haberleri, öğretmen atamaları, memur zamları, 4c, 4b, iş ilanları, memur ilanları, kpss haberleri Memur Site'de
Bedava MP3 Download, MP3 indir, Ücretsiz MP3, Dangerous MP3, Dangerous MP3Yerli ve yabancı hd film izle, Türkçe dublaj ve alt yazı seçenekleri ile en güncel filmleri 1080p kelimeleriyle sitemize gelenler için uyarıdır. Sitemizde hiçbir MP3 ve Full Film bulunmamaktadır! Sadece bazı sitelerden dış bağlantı alınarak tanıtım amaçlı bir kaç şarkı bulunabilir. Lütfen sanata ve sanatçıya saygı için korsan müziğe hayır! Internetten mp3 yüklemek yerine onların kaset ve cd'lerini alarak destek olalım.
Günümüzün en büyük hobilerinden birisi hiç kuşkusuz TV izlemektir. Canlı TV sitemiz TV izlemeyi siz kullanıcılarına kolaylaştırmak için kurulan bir platformdur. Sitemizde tüm kanalları kesintisiz ve donmadan rahatlıkla izleyebilirsiniz.
aktüel, ürünler, kataloğu, broşürü, insert, indirim, kampanya, promosyon, a101, bim, şok, market,aktuel katalogu
YASAL UYARI;

Sitemizde yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum,analiz ve tavsiyeler, yorum,analiz ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun ve doğru sonuçlar doğurmayabilir. Burada yer alan bilgiler, güvenilir olduğuna inanılan halka açık kaynaklardan elde edilmiş olup bu kaynaklardaki bilgilerin hata ve eksikliğinden ve ticari amaçlı işlemlerde kullanılmasından doğabilecek zararlardan www.kamu-haber.blogspot.com ve yöneticileri hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmemektedir.
Sitemizde yer alan bilgiler tanı ve tedavi amaçlı değildir. Sizlere aktardığımız bilgiler, tavsiye niteliğinde olup reçete ya da tedavi yöntemlerinizi değiştirmeye yönelik değildir. Sitemizdeki bilgiler hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılmamalıdır. Sitemizdeki bilgileri uygulamadan önce mutlaka doktorunuza danışınız. Sağlık problemlerinizin temelinde yatan sorunu ancak doktorunuza muayene olarak bulabilirsiniz. Bu bilgiler tanı ve tedavi amaçlı kullanıldığında sorumluluk tamamen Kullanıcılar ve Üyelere aittir. Bilgilerin yanlış anlaşılmasından ve buna bağlı olarak doğabilecek mağduriyetten sitemiz yasal sorumluluk altında değildir, siteye girmekle bu şartları okumuş, anlamış ve kabul etmiş sayılırsınız.
TELİF HAKKI;

Sitemizde yer alan resimler google servisinden temin edilmektedir tüm hakları kendilerine aittir.Sitemizde bulunan videolar fragman niteliği taşımaktadır bu sebeple hiç bir yasal işleme tabi tutulamaz.Sitemizdeki filmler/videolar/Canlı TV Kanalları kesinlikle sunucularımız da barındırılmaz. Büyük video sitelerinden vk.com , youtube.com, dailymotion.com, facebook.com gibi sayfalardan alınmaktadır bu sebeple hiç bir sorumluluğu kabul etmemektedir.

Kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz! Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan "yer sağlayıcı" olarak hizmet vermektedir. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, sitemiz "uyar ve kaldır" prensibini benimsemiştir. Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını düşünen hak sahipleri bilgi[at]kamu-haber.blogspot.com adresinden bize ulaşabilirler. Bizle iletişime geçilmesi halinde mücbir sebep olmazsa en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gerekli işlemler yapılacaktır.
kamu-haber.blogspot.com haber, yorum ve reklam için - İletişim: reklam@kamu-haber.blogspot.com
OcakŞubatMartNisanMayıs Haziran Temmuz Ağustos EylülEkimKasım AralıkPazartesiSalıÇarşambaPerşembeCumaCumartesiPazar  2020 2021 2022 2023 2024 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 62. 63. 64. 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71. 72. 73. 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. 82. 83. 84. 85. 86. 87. 88. 89. 90. 91. 92. 93. Maps1*Maps2*Maps3*Maps4*Maps5*Maps6*Maps7*Maps8*Maps9*Maps10*Maps11*Maps12*Maps13*Maps14*Maps15*Maps16*Maps17