Başbakanlık Afet ve Acil Burum Yönetimi Başkanlığından;
T.C. BAŞBAKANLIK AFET VE ACİL BURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞINA GİRİŞ
SINAVI İLE AFET VE ACİL BURUM YÖNETİMİ UZMAN YARBIMCISI ALINACAKTIR.
A. GENEL BİLGİLER
Genel İdare Hizmetleri Sınıfında boş bulunan 7. dereceli Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman Yardımcısı kadrolarına atanmak üzere,
Ankara'da yapılacak olan giriş sınavı ile aşağıda belirtilen alanlarda ve sayılarda personel alınacaktır.
ALAN |
ADET |
Bilgisayar Mühendisliği |
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
2 |
Endüstri Mühendisliği |
3 |
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği |
2 |
Harita Mühendisliği |
1 |
Hukuk |
1 |
İstatistik |
4 |
İşletme, İktisat, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Kamu Yönetimi,
Çalışma Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri,
Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler |
7 |
Maliye |
3 |
Toplam |
25 |
B. SINAVA KATILMA ŞARTLARI:
Sınava katılabilmek için:
1) 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak.
2) Üniversitelerin en az dört yıllık lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokullarının Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Harita Mühendisliği, Hukuk, İstatistik, İşletme, İktisat, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Maliye bölümlerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki öğrenim kunımlarından mezun olmak.
3) Giriş sınavının yapılacağı 2016 yılının ocak ayının birinci günti itibariyle 35 yaşını doldurmamış olmak.
4) T.C. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından, 5-6 Temmuz 2014 veya 4-5 Temmuz 2015
tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavlarında (KPSS),
- Bilgisayar Mühendisliği alanı için KPSSP-8 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (8) kişi içerisinde bulunmak,
- Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanı için KPSSP-8 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (8) kişi içerisinde bulunmak,
- Endüstri Mühendisliği alanı için KPSSP-8 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (12) kişi içerisinde bulunmak,
- Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği alanı için KPSSP-8 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (8) kişi içerisinde bulunmak,
- Harita Mühendisliği alanı için KPSSP-8 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (4) kişi içerisinde bulunmak,
- Hukuk alanı için KPSSP-103 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (4) kişi içerisinde bulunmak,
- İstatistik alanı için KPSSP-75 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (16) kişi içerisinde bulunmak,
- İşletme, İktisat, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanları için KPSSP-117 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (28) kişi içerisinde bulunmak,
- Maliye alanı için KPSSP-24 puan türünden en az 75 puan almış olmak ve başvuruda bulunanlar arasında yapılacak sıralamada en yüksek puanlı (12) kişi içerisinde bulunmak,
(Her alan için son sıradaki adaylar ile aynı puanı almış olan adaylar da giriş sınavına katılabilecektir.)
5) 5-6 Temmuz 2014 veya 4-5 Temmuz 2015 tarihlerinde ÖSYM tarafından yapılan KPSS'nin yabancı dil bölümünden (Almanca, Fransızca, İngilizce) en az 42 soruya doğru cevap vermiş olmak veya 2014 ve 2015 yılları YDS'den en az (C) düzeyinde puan almış olmak veya buna denk kabul edilen ulusal ve/veya uluslararası geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak.
6) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmamak.
7) Süresi içerisinde; usulüne uygun olarak sınav giriş başvurusunda bulunmuş olmak ve giriş sınavı için istenen belgeleri eksiksiz olarak Başkanlığımıza teslim etmiş olmak.
Adayların İş Talep Formundaki beyanları kontrol edilerek KPSSP türüne ve mezuniyet durumlarına göre ayrı ayrı yapılacak başarı puan sıralamasına göre belirlenecek giriş sınavına katılabilecek adayların isimleri 1 Nisan 2016 tarihinden itibaren Başkanlığın internet sitesinde twww.afad.gov.tr) ilan edilecek olup kişilere ayrıca özel bir duyuru yapılmayacaktır. Ancak, sınava katılabileceği tespit edilmiş olup isimleri ilan olunan adaylardan, daha sonra sınava katılma şartlarını taşımadığı tespit edilenler giriş sınavına alınmayacaklardır. Bunlardan sınava girmiş olanların sınavları da geçersiz sayılacaktır.
C. SINAVIN ŞEKLİ, YERİ, TARİHİ VE KONULARI:
Giriş Sınavı sözlü olarak tek aşamada yapılacaktır.
Sınav Ankara'da Başkanlık binasında yapılacaktır.
Sınavın tarihi, Başkanlığın internet sitesinde (www.afad.gov.tr! ilan edilecek olup kişilere ayrıca özel bir duyuru ya da tebligat yapılmayacaktır.
Sözlü Sınav ve Değerlendirme Sözlü sınav adayların;
a) Mezun olduğu böliim/alan ile Başkanlığın faaliyet alanına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
d) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
e) Genel yetenek ve genel kültürü,
f) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gerçekleştirilecektir.
D. SINAV BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ:
Başvurular; 14-25 Mart 2016 tarihleri arasında Başkanlığımız (www.afad.gov.tr! adresli internet sitesinde yer alan "Afet ve Acil Durum Yönetimi Uzman Yardımcılığı İş Talep Formu" doldurularak yapılacaktır.
Başvurular, 14 Mart 2016 tarihi saat 09.00'da başlayıp 25 Mart 2016 tarihi saat 18.00'de sona erecektir.
İş Talep Formunun doldurulması ve iletilmesine ilişkin açıklamalar internet sayfasında yer alacaktır.
Müracaatlar; elektronik ortamdaki iş talep formu ile yapılacağından bizzat veya posta vb. şekilde yapılacak müracaatlar kabul edilmeyecektir.
Sistemde iş talep formunu doldurup çıktısını aldıktan sonra hatalı giriş yaptığını fark eden adaylar; başvuru esnasında belirtmiş oldukları elektronik posta adresine gönderilen kullanıcı adı ve şifresi ile http://www.afad.gov.tr/sinav/SinavBasvumFormuGiris.aspx internet adresinden giriş yaparak 25 Mart 2016 tarihi saat 18.00'a kadar düzeltme yapabileceklerdir.
E. GİRİŞ SINAVINA KATILMAYA HAK KAZANAN ADAYLARDAN İSTENİLECEK BELGELER
Giriş Sınavına katılmaya hak kazanan adaylar aşağıda yer alan belgeleri 4 Nisan 2016 tarihinden itibaren en geç 15 Nisan 2016 Cuma günü mesai saati bitimine kadar Başkanlığımız Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı İnsan Kaynakları Yönetimi Çalışma Grup Başkanlığına teslim edeceklerdir. Postadaki gecikmeden dolayı süresinde ulaşmayan belgeler işleme konulmayacaktır.
T.C. Kimlik Numarası beyanı,
İş Talep Formu (Başkanlığımız (www.afad.gov.tr) adresli internet sitesinde yer alan İş Talep Formu, elektronik ortamda hatasız ve eksiksiz doldurulmuş ve çıktısı alınıp imzalanmış olacak)
Yüksek Öğrenim diploması ya da çıkış belgesinin aslı veya noterden ya da Başkanlıkça onaylı örneği,
KPSS sonuç belgesinin bilgisayar çıktısı,
YDS veya bunlara denk kabul edilen ulusal veya uluslararası geçerliliği olan ya da sınav ilanında yer alan yabancı dil şartına ilişkin sonuç belgesinin bilgisayar çıktısı,
Yazılı özgeçmişi,
"Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik" hükümlerine uygun olarak son altı ay içinde çekilmiş 4,5 x 6 cm ebadında renkli iki adet fotoğraf,
Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmadığına dair yazılı beyanı,
Adaya ait Transkript.
F. GİRİŞ SINAV SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Sözlü sınavda değerlendirme yüz puan üzerinden yapılır. Başkanlıkça belirlenen Giriş Sınav Kurulu Üyeleri tarafından her adaya ayrı ayrı verilen notların aritmetik ortalaması alınacaktır. Adayların giriş sınavında başarılı sayılabilıııeleri için her bir üyenin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamalasının en az yetmiş puan olması gerekmektedir.
Sınavda başarılı olanların sayısı ilan edilen kadro sayısından fazla ise, en yüksek puan alan adaydan başlanmak üzere sıralama yapılarak ilanda belirtilen kadro sayısı kadar aday, giriş sınavını başarmış kabul edilir. Giriş sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış olmak bu sıralamaya giremeyen adaylar için müktesep hak teşkil etmez. Asil listedeki adaylardan atama olmadığı ya da atamadan sonra ayrılanlar olduğu takdirde, Başkanlıkça gerekli görülürse sınav sonucunun ilanından itibaren Uç ay içerisinde bu kadrolara yedek listedeki adaylardan en yüksek puan alan yedek adaydan başlamak üzere sıralama yapılarak atama yapılabilir. Yedek listedeki adayların hakları, daha sonraki sınavlar için müktesep hak veya herhangi bir öncelik teşkil etmez.
G. GİRİŞ SINAV SONUÇLARININ DUYURULMASI VE İTİRAZ
Giriş Sınavım kazananlar, kesin başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle ilanda yer alan boş kadro sayısı kadar asil ve ilanda yer alan boş kadro sayısının yarısı kadar yedek olmak üzere açıklanır. Başarılı olan adayların listesi sınav kurulunca Başkanlığın wiw.afad.gov.tr adresli internet sitesinde duyurulacaktır.
Sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar, gerekçeleri belirtilmek kaydıyla ve yazılı olarak sınav sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren 7 gün içerisinde Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığına yapılır.
H. DİĞER HUSUSLAR
İş Talep Formunda gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin, sınavı kazanmış olsalar bile, sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi bu atamalar iptal edilir ve bunlar hiçbir hak talep edemezler.
Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Giriş sınavına katılmak için adaylar yanlarında, kimlik tespitinde kullanılmak üzere T.C.kimlik numarası olan geçerli bir kimlik belgesi (nüllıs cüzdanı, sürücü belgesi, pasaport veya evlilik cüzdanı) ibraz etmek zorundadır.
İ. İLETİŞİM
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı İnsan Kaynakları Yönetimi Çalışma Grubu
Kızılırmak Mah. Ufuk Üniversitesi Cad. No: 12 Çukurambar/Çankaya/ANKARA Tel: 0312 258 23 23 /1008-1009-1010 Web: rvrw.afad.gov.tr
Kamuoyuna saygıyla duyurulur
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder