Son Dakika

Durmuş Döven: BİST'ten çıkmak gibi bir planımız yok! #reysas #rygyo

Reysaş Lojistik ve Reysaş GYO şirketleriyle BİST'te işlem gören Reysaş Grubu, 2020 için 1,3 milyar TL'lik ciro hedefi belirledi. Reysaş Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven, şirketin borsadan çıkacağı söylentilerine karşılık, BİST'ten ayrılmayacaklarını söylüyor.

Lojistik, turizm, enerji, gayrimenkul gibi sektörlerde ikisi halka açık 20'nin üzerinde şirketi bulunan Reysaş Grubu, 42 yıldan bu yana faaliyet gösteriyor. Türkiye dışında 14 ülkede iş yapan Reysaş'ın 2018 yılında 980 milyon TL olan cirosunun bu yıl 1,1 milyar TL'ye ulaşması bekleniyor. Şirket 2020 için de 1,3 milyar TL'lik ciro hedefi belirlemiş durumda. Ekonomist'ten Levent Gökmen Demirciler, piyasadaki söylentilerin aksine BİST'ten çıkma planları olmadığını söyleyen Reyşas Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven ile şirketi ve yatırım planlarını konuştu.

Reysaş Grubu olarak faaliyet gösterdiğiniz alanlardan bahseder misiniz?
Grubumuzun öne çıkan sektörü GYO. Bu alanda Türkiye'de beşinci sıradayız. 2 milyon metrekareye yakın kapalı depo alanına sahibiz ve toplamda 2 milyar dolarlık yatırımımız var. Lojistik depoları bir ülkenin kalkınmışlığının en büyük göstergesidir, ikinci sırada yer alan sektörümüz lojistik. Üçüncü sırada Reysaş Demiryolları geliyor. Antalya, İzmir,  Adana  ve İstanbul'daki depolarımızın üzerinde yüzde 80'i kurulu olmak üzere 67 megavatlık güneş enerjisi sistemimiz var. Yılda 6-7 milyon TL'lik elektrik faturası ödeyecekken bu sistemle bir kuruş ödemiyoruz. Bulgaristan'da 9 megavatlık HES'imiz var. TÜVTÜRK'te 17 muayene istasyonumuz bulunuyor. Emir istif makineleri şirketimizle de forklift, istifleme makineleri gibi makinelerin kiralamasını yapıyoruz.

Tarım konusunda da yatırımlarınız yok muydu?
Samsun'da 4 milyon metrekare alanda mısır, soya, ayçiçek gibi ürünlerin üretimini yapan Reysaş Tarım işletmeleri var. Yemlik ve endüstriyel üretim yapıyoruz. Burada kurduğumuz sistemlerle insansız tarım yapıyoruz. Burada 2 bin büyükbaş besi hayvanımız da bulunuyor. 2023'e kadar 5-8 bin büyükbaşa çıkma planımız var. Burada yetiştirdiğimiz hayvan-*Konsolide lan et olarak satıyoruz.

Faaliyette olduğunuz sektörler dışında yeni sektörlere girme planınız var mı?
Bundan sonraki süreçte konsolide olarak büyümeyi planlıyoruz, yeni sektörlere girme planımız yok. Mevcutlarla büyümek, onları kârlı hale getirmek istiyoruz. Örneğin 630 civarında tırımız var, tırdan daha çok depoya ve trene döndük.

Otel yatırımlarıyla büyüyorsunuz. 2020-2022 perspektifinde yapmayı planladığınız otellerden bahseder misiniz?
Erzincan, Eskişehir ve Erzurum'daki üç otelimizde 800 yatak kapasitemiz var. Önümüzdeki dört yılda toplam 100 milyon dolarlık otel yatırımı planlıyoruz. 17 ile 22 milyon dolarlık yatırımlar yapıyoruz. Kastamonu, Denizli, Niğde ve Sivas'ta aldığımız arsalara 2020-2022 arasında oteller yapacağız. Ayrıca Antalya'da ve İstanbul'da yeni havalimanı bölgesinde şehir oteli yapabiliriz.

Bu yıl ikinci çeyrekteki satış gelirlerinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 38, ilk çeyreğe göre yüzde 21,5 artış olduğu gözleniyor. Bu satış performansı ağırlıklı olarak hangi bölümden geliyor?
Lojistik, GYO, tarım, turizm gibi alanlarda artış devam edecek. Bu yılı yüzde 30 civarında bir büyümeyle geçiririz. Ekstra çabamız olmadı, büyüme işimizin gereği...

738 milyon TL tutarında döviz açık pozisyonu kur farkı giderleri nedeniyle net kârda önemli bir olumsuz etki yaratıyor. Döviz açık pozisyonunuz için hedge (korunma) işlemleri uygulamaları yapmayı düşünüyor musunuz?
Elimizde yüksek miktarda nakitimiz var, hedge düşünmüyoruz.

BİST'ten çıkacak mısınız? Borsa yatırımcısına mesajınız ne?
BİST'ten çıkma planımız yok. Borsa sizin para yeriniz değil gurur kaynağınız. Rey-saş Lojistik'i 2006'da, Reysaş GYO'yu da 2010 yılında yüzde 22 ve yüzde 38'lik hisse  oranıyla halka arz ettik. Borsadan o hisseleri geri alıp çıkacak kadar da param yok açıkçası. Norveç hükümet fonu gibi yatırımcılarımızın büyük bir çoğunluğu yabancı. Yatırımcımız bize güveniyor.

Şirketinizin kârlı olduğunu söylüyorsunuz. Temettü dağıtacak mısınız?
Büyürken temettü dağıtmayı düşünmüyoruz.

Yurtdışı yatırımlarınız devam ediyor mu?
Karadağ'da 40 milyon dolarlık bir yatırımla 40 bin m2'lik alanda fuar merkezi yapacağız, inşaatına 2020'de başlayıp 2021'de bitirmeyi planlıyoruz.

Türkiye ekonomisinde yaşanan daralma sürecinden etkilenen sektörlerden kaynaklı bir pazar kaybınız oluştu mu?
Pazar kaybımız değil para kaybımız oldu. Depo kiraları dolardan TL'ye çevrilince gayrimenkul kira gelirlerinde minimum 100 milyon TL kaybımız var. Devletin kestiği parmak acımaz diyoruz.

DR. EMRE AKYOL CFA/GEDİK YATIRIM ARAŞTIRMA MÜDÜRÜ
"Reysaş GYO hissesi ıskontolu işlem görüyor"


"Reysaş GYO, Türkiye genelinde depo inşa edip kiraya vererek gelir sağlıyor ve şirketin gelirlerinin tamamına yakınını kira gelirleri oluşturuyor. İnşaat faaliyetlerinde son dönemde yaşanan yavaşlama nedeniyle GYO sektörü genel olarak olumsuz bir süreç yaşarken, Reysaş GYO düzenli kira gelirleri sayesinde bu dönemde göreceli olarak daha iyi performans gösteriyor. Nitekim şirketin 2019'un ikinci çeyrek döneminde satışları yüzde 51, FVAÖK'ü ise yüzde 47 yıllık artış gösterdi. Böylece Reysaş GYO, sektörün çok üzerinde performans sergiledi. Şirketin hisse senedi de yılbaşından bu yana BİST-100 Endeksi'nin yüzde 69 üzerinde getiri sağladı. Şirket hissesi son 12 ayda 7,8x FD/FVAÖK seviyesinde işlem görüyor ve bu çarpan 14,5x seviyesindeki sektör ortalama çarpanının oldukça altında. Diğer yandan hisse net aktif değerine kıyasla yüzde 72 iskontolu işlem görürken sektör ortalamasının iskontosu ise yüzde 57 seviyesinde bulunuyor."


https://emlakkulisi.com/durmus-doven-bistten-cikmak-gibi-bir-planimiz-yok/616826

Uzaya en çok yaklaşan Türk Durmuş Döven: ‘Kanımın aşağı doğru hızla indiğini hissettim’


Dünyada yaklaşık 15 kişinin gittiği “uzayın kıyısı”nı gören ilk Türk, Reysaş Lojistik ve Reysaş GYO Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven oldu ve HT Pazar’a yaşadıklarını anlattı.

Durmuş Döven, aynı zamanda pilot.MİG 29UBmodel askeri uçakla, Sibirya’daki bir askeri üsten yaklaşık 24 binmetre yükseğe çıkarak, 13 Eylül’de (2012) heyecanlı bir yolculuk gerçekleştirdi.

Merakınızı gidereyim, Döven bu seyahat için 50 bin dolar ödemiş. Diğer detaylar röportajda...

Uzaya merak nasıl gelişti?

Küçüklüğümde uzaya gideceğim diye bir merakım yoktu. Uçmaya başladıktan sonra bir iş için Rusya’ya gittimve böyle bir imkân olduğunu öğrendim. İki kez başvurdum, kabul edilmedi. Herkesi de uçurmuyorlar. 2 yıl önce rica,minnet ikna ettim.



Daha önce neden kabul edilmediniz?

Bu uçuşlar askeri olduğu için herkesi almıyorlar.

Gitmeden uçağı araştırdınız mı?

Bu uçaklar 1945’te geliştirilmeye başlanmış. MİG 5, 6 derkenMİG 29’u 80’li yıllarda yapmışlar. Çok teknolojik olmasa da görünce şoke oldum. Yere iniş hızı bile 296 Knot yani 550 km. Paraşütlerle duruyor. Kısacası füzeyi yere indiriyorsunuz. Adeta çift motorlu füze.

Gitmeden önce nasıl bir kontrol sürecinden geçtiniz?

Yaş, sağlık kontrolü, deneyim ve bilgi. 3 yıl boyunca sağlık kontrollerine gittim. Hatta uçuştan 1 saat önce uçamama riski bile oluştu. Hayatımda 11’i geçmeyen yüksek tansiyonum 17’ye çıktı.

Uçuş öncesi kampa aldılar mı?

Tabii. Belli dönemler kampta eğitimlere katıldım. Büyük bir avantajım vardı. Kullanılan aletlerin yüzde 70’ini biliyordum.

‘YUKARIDA AYAKLAR BÜYÜYOR’

Uçuştan kaç gün önce Sibirya’ya gittiniz?

2 gün önce davet ettiler. Özel giysimi giydim. 40 kilo civarında gülle gibi bir kıyafet. Sıktıkları zaman kımıldamak imkânsız. Uçakta “g” hareketlerinde kanın aşağı ve yukarı hızlı akışını önlemek için yapılmış. Ayak numaram 39–40, fakat 44 numara ayakkabı verdiler, çünkü yukarıda ayaklar büyüyor.

Uçuş esnasında bir sorun olduğu zaman devreye girme şansınız var mıydı?

Herhangi bir sorumluluk yüklemediler. Zaten yapabileceğim tek şey bildiğim duaları en hızlı şekilde okumak olurdu. Sadece önümde duran kırmızı ipi çektiğimde fırlayacağımızı biliyordum. Ama fırladıktan sonra ne yapardık, bilmiyorum.

1 gün önceden yiyecek, içecek konusuna dikkat ettiniz mi?

Hiçbir şey yemedim.

Uçakta nerede oturuyordunuz?

Arka tarafta. İnanılmaz sıkı bağladılar. Oturduğum koltuk roket ve fırlatma koltuğuydu. Üzerinde oksijen hortumları, birçok alet vardı.

‘3500 KM HIZA ULAŞTIK’

Uçağa bindiniz ve pist başındasınız...

Pilot, “Kask pozisyon 1” dedi. “Hazırmısın” diye sordular. Sağ ve sol motor testi yapıldı. Ardından felaket bir hızla kalkış yaptık. Tırmanış inanılmaz şiddetliydi. 5’inci dakikadan sonra uçağın içine kar tomurcukları yağdı. Meğer bu, uçakta bulunan havanın içindeki oksijenin ani hız ve yükselmeyle birlikte buz olmasıymış. 2–3 saniyelik bir olaydı.

Ses hızına çıktığınızda neler gördünüz?

Ekranda 3000’i gördüm.

Stratosfere geçtiğinizde ne hissettiniz?

Dünyanın birden yuvarlaklaştığını ve ısıyı hissettim. Hedeflediğiniz 76.800 kilometreydi.

Orada asılı mı kaldınız?

Asılı kalmıyorsunuz. Yer çekimi çok azalıyor. Daha yavaşlıyorsunuz. Dünya’nın çok geniş bir mesafesini görüyorsunuz. Baktığımda Kazakistan, Tibet, Çin ile Norveç, İspanya hattını rahatlıkla görebiliyordum.

‘UYKULARIM KAÇTI’

İnsan stratosfere çıkınca neden daha ilerisini değil de dünyayı merak eder?

Yukarıda bir şey yoktu. Zifiri karanlık. Aşağı baktığım zaman sadece Dünya’nın belli yerlerini görebiliyordum.
Aşağı inerken manzara nasıldı?

Hızla aşağı iniş yaptığınız için bir şey görmek nerdeyse imkânsız. Çünkü çok yüksektesiniz.

Yerden stratosfere çıkıp inmek ne kadar sürdü?

62 dakika. Yalnız fırlayıp çıkmak yaklaşık 17-19 dakika. Yere iniş süresi 20 dakika.

Giderken hissettiklerinizle dönerken hissettikleriniz arasında ne fark oldu?

3–4 ay öncesinde tapularla, işlerle, notlarla uğraştım, çünkü tehlikesi var. Gidip de gelmemek var. Strese girdim. Uykularım kaçtı. Kilo vermeye başladım. Fakat bu işin sonunda başarının keyfini yaşıyorsunuz.

Durmuş Döven'in HT Pazar'da yayımlanan röportajı
Author Image

Hakkımızda
kamu-haber.blogspot.com yayın hayatına başladığı ilk günden itibaren. İlkeli ve tarafsız haber anlayışıyla siz değerli ziyaretçilerimiz için özel olarak tasarlanmıştır. Sitemiz hakkında her türlü istek öneri ve şikayetlerinizi hapsuyu[at]gmail.com adresine mail atarak iletebilirsiniz.

Benzer Haberlerimiz:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İnd | Ping | Bing | Ping 2 | Feedburner | Auto Ping | Yandex Memurlar Kamu personeli memur adayları sağlık personeli meb personeli memur alımı kamu personeli alımı KPSS ve sınav haberleri Memurlar Haber sitesi Memur alımı, memur maaşları, memurlar için haberler, öğretmen haberleri, öğretmen atamaları, memur zamları, 4c, 4b, iş ilanları, memur ilanları, kpss haberleri Memur Site'de
Bedava MP3 Download, MP3 indir, Ücretsiz MP3, Dangerous MP3, Dangerous MP3Yerli ve yabancı hd film izle, Türkçe dublaj ve alt yazı seçenekleri ile en güncel filmleri 1080p kelimeleriyle sitemize gelenler için uyarıdır. Sitemizde hiçbir MP3 ve Full Film bulunmamaktadır! Sadece bazı sitelerden dış bağlantı alınarak tanıtım amaçlı bir kaç şarkı bulunabilir. Lütfen sanata ve sanatçıya saygı için korsan müziğe hayır! Internetten mp3 yüklemek yerine onların kaset ve cd'lerini alarak destek olalım.
Günümüzün en büyük hobilerinden birisi hiç kuşkusuz TV izlemektir. Canlı TV sitemiz TV izlemeyi siz kullanıcılarına kolaylaştırmak için kurulan bir platformdur. Sitemizde tüm kanalları kesintisiz ve donmadan rahatlıkla izleyebilirsiniz.
aktüel, ürünler, kataloğu, broşürü, insert, indirim, kampanya, promosyon, a101, bim, şok, market,aktuel katalogu
YASAL UYARI;

Sitemizde yer alan bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum,analiz ve tavsiyeler, yorum,analiz ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun ve doğru sonuçlar doğurmayabilir. Burada yer alan bilgiler, güvenilir olduğuna inanılan halka açık kaynaklardan elde edilmiş olup bu kaynaklardaki bilgilerin hata ve eksikliğinden ve ticari amaçlı işlemlerde kullanılmasından doğabilecek zararlardan www.kamu-haber.blogspot.com ve yöneticileri hiçbir şekilde sorumluluk kabul etmemektedir.
Sitemizde yer alan bilgiler tanı ve tedavi amaçlı değildir. Sizlere aktardığımız bilgiler, tavsiye niteliğinde olup reçete ya da tedavi yöntemlerinizi değiştirmeye yönelik değildir. Sitemizdeki bilgiler hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılmamalıdır. Sitemizdeki bilgileri uygulamadan önce mutlaka doktorunuza danışınız. Sağlık problemlerinizin temelinde yatan sorunu ancak doktorunuza muayene olarak bulabilirsiniz. Bu bilgiler tanı ve tedavi amaçlı kullanıldığında sorumluluk tamamen Kullanıcılar ve Üyelere aittir. Bilgilerin yanlış anlaşılmasından ve buna bağlı olarak doğabilecek mağduriyetten sitemiz yasal sorumluluk altında değildir, siteye girmekle bu şartları okumuş, anlamış ve kabul etmiş sayılırsınız.
TELİF HAKKI;

Sitemizde yer alan resimler google servisinden temin edilmektedir tüm hakları kendilerine aittir.Sitemizde bulunan videolar fragman niteliği taşımaktadır bu sebeple hiç bir yasal işleme tabi tutulamaz.Sitemizdeki filmler/videolar/Canlı TV Kanalları kesinlikle sunucularımız da barındırılmaz. Büyük video sitelerinden vk.com , youtube.com, dailymotion.com, facebook.com gibi sayfalardan alınmaktadır bu sebeple hiç bir sorumluluğu kabul etmemektedir.

Kaynak gösterilmeden alıntı yapılamaz! Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir. Sitemiz, 5651 sayılı yasada tanımlanan "yer sağlayıcı" olarak hizmet vermektedir. İlgili yasaya göre, site yönetiminin hukuka aykırı içerikleri kontrol etme yükümlülüğü yoktur. Bu sebeple, sitemiz "uyar ve kaldır" prensibini benimsemiştir. Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan bir biçimde paylaşıldığını düşünen hak sahipleri bilgi[at]kamu-haber.blogspot.com adresinden bize ulaşabilirler. Bizle iletişime geçilmesi halinde mücbir sebep olmazsa en geç 1 (Bir) Hafta içerisinde gerekli işlemler yapılacaktır.
kamu-haber.blogspot.com haber, yorum ve reklam için - İletişim: reklam@kamu-haber.blogspot.com
OcakŞubatMartNisanMayıs Haziran Temmuz Ağustos EylülEkimKasım AralıkPazartesiSalıÇarşambaPerşembeCumaCumartesiPazar  2020 2021 2022 2023 2024 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55. 56. 57. 58. 59. 60. 61. 62. 63. 64. 65. 66. 67. 68. 69. 70. 71. 72. 73. 74. 75. 76. 77. 78. 79. 80. 81. 82. 83. 84. 85. 86. 87. 88. 89. 90. 91. 92. 93. Maps1*Maps2*Maps3*Maps4*Maps5*Maps6*Maps7*Maps8*Maps9*Maps10*Maps11*Maps12*Maps13*Maps14*Maps15*Maps16*Maps17