KüçükVolkswagen kuruluş hikayesi
28 Mayıs 1937, Berlin, Almanya
Volkswagen AG, Almanya'da, 1937 yılında tek model halk tipi otomobil üretimi için Nasyonal Sosyalist Alman İşçi Partisi tarafından Alman Otomotiv Birliği'ne kurdurulan otomobil firması.Şirketin adı, Almanca'da halkın arabası anlamına gelmektedir.
Grubun sahip olduğu markalar Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda, Volkswagen Ticari Araç ve Şubat 2008'den bu yana Scania'dır. Brezilya'daki fabrikalarında VW Titan Tractor adıyla kamyon üretimine başlamıştır. Güney Afrika Cumhuriyeti'ndeki fabrikasında Volksbus adıyla otobüs üretmektedir.
Sandstorm Dijital ajansının Strateji Direktörü Omar Kattan’ın belirttiğine göre:
Grubun sahip olduğu markalar Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Seat, Škoda, Volkswagen Ticari Araç ve Şubat 2008'den bu yana Scania'dır. Brezilya'daki fabrikalarında VW Titan Tractor adıyla kamyon üretimine başlamıştır. Güney Afrika Cumhuriyeti'ndeki fabrikasında Volksbus adıyla otobüs üretmektedir.
1967'den beri Brezilya Sao Bernardo Campo fabrikasında üretilen Combi modeli, çağdaş güvenlik şartlarına uyum sağlayamadığı için Temmuz 2013'te üretimi durdurulmuştur. Volkswagen ABD'de aldığı ceza için slogan olarak "Volkswagen (Halkın Arabası)"i 2014 yazından beri kullanmaktadır.
Sloganı ‘’Das Auto’’ olan otomotiv devi, dünden bugüne pek çok araç tasarlamıştır. 'Das Auto' araba demektir. Avrupa’da Fox, Tiguan, Sharan, Phaeton, Caddy Life gibi modelleriyle bilinen Volkswagen Dr. Hahn önderliğinde pek çok projeye imza atmıştır.
Kaplumbağa tipi modelleriyle dünya çapında geniş kitlelere hitap etme olanağı yakalamış Volkswagen’ın gelirleri de her geçen gün artmaya devam etmektedir.
BAŞARILI VE YARATICI VOLKSWAGEN REKLAMLARI
Amerika’nın New York şehrinin Manhattan bölgesinde, Ned Doyle, Maxwell Dane ve William Bernbach isimli üç arkadaşın 1949 yılında kurdukları reklam ajansı, 1950’ler ve ‘60’ların efsane Volkswagen kampanyalarına imza atar. Ajansın bugünkü adı DDB’nin “B”si olan William Bernbach’ın reklamcılık anlayışı farklıdır, markaya ilgi duymayanları çekmek yerine mevcut müşteriyi “marka elçisine”dönüştürmeyi tercih eden stratejiye inanır. Volkswagen kampanyalarına imza atan Bernbach'ın “yaratıcılar ekibi”nde Bob Gage yönetiminde sanat yönetmeni Helmut Krone ve reklam yazarı Julian Koenig de yer alır. Bu ekibin elinden çıkan kampanyalar arasında “Think small” (Küçük düşün) ve “Lemon” (Limon) başlıklı reklamcılık tarihine geçmiş ilanlar da vardır.
Volkswagen: Think Small
En başarılı reklam kampanyaları söz konusu olduğunda görmezden gelinemeyecek bir kampanya olan “Think Small”, Amerikan yaşam tarzı ve Amerikan hayat felsefesine karşı bir fikirle hayat bulmuştu. ABD vatandaşlarında, “büyük düşün” diyen ve büyük Amerikan arabalarını tercih eden bir anlayış hakimdi. Küçük Alman arabaları ABD pazarında tercih edilmiyordu.
1960 yılında DDB tarafından hazırlanan Volkswagen kampanyasında Volkswagen Beetle’ın küçüklüğü çarpıcı bir şekilde vurgulanıyordu. Kendini olduğu gibi gösteren ve daha fazlasını vadetmeyen reklam ile Volkswagen bir anda büyük dikkat çekti.
Sandstorm Dijital ajansının Strateji Direktörü Omar Kattan’ın belirttiğine göre:
Kampanya sürecinde ilk aşamada ilanın başlığı “Willkommen” olarak düşünülmüştü. Fakat müşteri bunu çok Alman bularak Amerikalı rakiplere karşı bizim de en az onlar kadar Amerikalı görünmemiz gerekir diye düşündü. Beetle son derece dürüst bir otomobildi. Özellikleri ortadaydı. Saklanacak ya da çarpıtılacak bir şey yoktu. Reklamları da tıpkı kendisi gibi dürüst olmalıydı. Özellikle metinler sanki arkadaş arkadaşa anlatırmış gibi samimi ve içten olmalıydı. Aslında“Think Small” karalama defterlerinden birinde yazan bir başlıktı. “Lemon” ise müşteri Rita Selden’in önerilen reklamlardan birine yaptığı bir yorumdu. Fakat bu düşünceler ışığında ortaya efsanevi reklamlar çıktı.
Yapılamaz dediler. Yapılamadı.
Son stop eden Volkswagen.
Ve eğer benzini biterse, itmesi kolay.
Yapılamaz dediler. Yapılamadı.
Volkswagen o dönem satışları %25 gibi ciddi bir oranda arttırdı ve yapılan bu kampanyayı yıllarca kullandı. Bernbach bu kampanyayla birlikte yaratıcılık devrimini başlattı ve Volkswagen Beetle barışın, hippiliğin, özgürlüğün ikonu haline geldi. Üretimin son bulduğu 2003 yılına kadar 21.5 milyon satarak dünyanın en çok satan otomobili ünvanına erişti. “Think Small” kampanyası ise efsane kampanya olarak yerini aldı.
Volkswagen markasının 60 yıl önce Doyle Don Bernbach DDB ile başlayan yaratıcı reklam anlayışı bugün de devam etmektedir. İşte dünyanın farklı pazarlarından, kimisi yine DDB kimisi başka ajanslarca hazırlanmış son döneme ait bazı Volkswagen reklamları:
ACİL FRENLEME
“Volkswagen Şehir İçi Acil Fren. Dikkatiniz dağıldığı zaman.
”Ajans: Adam & Eve DDB, Birleşik Krallık
“Volkswagen Şehir İçi Acil Fren. Dikkatiniz dağıldığı zaman.
”Ajans: Adam & Eve DDB, Birleşik Krallık
“Çalışıyor olması düzeldiği anlamına gelmez. Volkswagen Orijinal Parça”
Ajans: Ogilvy, Güney Afrika
Ajans: Ogilvy, Güney Afrika
ŞERİT KONTROL
“Siz olmasanız da o dikkatli. Volkswagen Şerit Yardımı.
Ajans: DDB Almanya
“Siz olmasanız da o dikkatli. Volkswagen Şerit Yardımı.
Ajans: DDB Almanya
KOLAY PARK
“Park etmek kolaylaştı. Park Mesafe Kontrol Fonksiyonlu Volkswagen Golf Variant”
Ajans: DDB Almanya
“Park etmek kolaylaştı. Park Mesafe Kontrol Fonksiyonlu Volkswagen Golf Variant”
Ajans: DDB Almanya
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder